دسته بندی
استان و شهر

آموزش آواز و گروه نوازی

توجه:

این آگهی منقضی شده است و به همین دلیل اطلاعات تماس آگهی دهنده نمایش داده نمی‌شود.

هشدار پلیس: لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
آواز ایجاد موسیقی به واسطه حنجره است که بخش موسیقی آوازی را در بر میگیرد.
نکته ی 1
بر شیوه تقلیدی گوشی یا سینه به سینه یی در فراگیری آواز نقدهایی شده که بی جا و بی استدلال هم نیست، اما به جاست به این مطلب اشاره شود که تقلید از حس و حال و ذائقه ی هنری و رنگ صدا و سبک خواندن و خصوصیات معلمین یا به عبارتی همانند سازی هنری با اشخاص می تواند جای تامل و ایراد باشد زیرا هر گلی باید رنگ و بو و شکل خود را بیابد و حفظ کند.
لذا وقتی موضوع محوری در امر آموزش آواز، تمرین تکنیک و افزایش قدرت خوانندگی –که در همه ی سبک ها یکسان است، به میان می آید، به ویژه که با نوت نگاری و تحلیل علمی در می آمیزد، وضع فرق می کند.
در واقع باید این دو، یعنی نغمه خوانی و تکنیک خواندن را از یکدیگر متمایز ساخت و هدف کتاب حاضر ارائه ی تمرین های تکنیکی جهت مستحکم ساختن زیربناهای خوانندگان است تا در هر سبکی که مایلند آواز بخوانند اما از اقتدار لازم برخوردار باشند و نهایتا در تعقیب و یافتن موجودیت هنری خویش برآیند که این از اراده و نگاهی خاص بر می آید.
به عبارتی در هر امری از جمله خوانندگی دو اصل کلی موجب توفیق قطعی است.
1- اعتقاد به حقیقت آن کار
2- تمرین زیاد و پی گیرش

نکته ی 2
در رشته ی آواز چندین علت و عامل نقش موثر دارند. مثلا وسعت صدادهی حنجره، رنگ یا زنگ و طنین صدای حنجره، نیروی بدنی و اندام های صوتی مناسب، احساس قوی و غنی داشتن و نیز لوازم دیگری که بعضاً اکتسابی و برخی خدادادی اند تا شخص با برخورداری از آنها به درجات بالایی از پیشرفت برسد.
ولی این ها دلیل بر عمومی نشدن خواندن نمی شود زیرا توفیق در این راه یا برخورداری از نعمت آواز امری نسبی است که با کار زیاد یا تلاش عاشقانه به میزان زیادی هر کاستی و احیاناً نواقص در موارد فوق جبران می گرددو نتیجه یی را که فرد انتظار دارد برآورده خواهد شد، کافی است اهل زحمت بوده و معنای نسبی بودن را درک نماییم و به همه جا و همه چیز تعمیم دهیم.
حتی اگر یک ترانه ی ساده و کوچک را بتوانی درست و زیبا بخوانی، برای خود یا برای یک دوست، یک معشوق چه بهتر به بزرگی همه ی مردم، این خوانندگی است و باید توانش را به دست آورد.
به این منظور لازم است تکنیک خواندن، ناشی از شناخت اعضاء اندام های صوتی خود و به کار گیری درست و به موقع آن ها را افزایش داد.
در این راستا تشابهاتی بین نوازندگی و خوانندگی وجود دارد که می توان از آنها بهره جست و به قواعد یا محکماتی دست یافت، فقط باید حنجره و کلیه ی اندام های صوتی انسان را یک ساز طبیعی در نظر گرفت مانند هر ساز مصنوعی.
وقتی نواختن هر سازی در واقع شناخت قابلیت ها و دانش بهره بری صحیح و کامل از آن برای بیان احساس است، چرا همین تعریف و برداشت را در مورد خوانندگی نداشته باشیم و در مقام مقایسه از تجربیات گوناگونی که خارج از این حوزه به دست آمده استفاده نبریم.

نکته ی 3
اولین وجه تشابه را می توان در خصوص معرفی اعضاء جزء و کل یا مجموعه اندام های صوتی یعنی ساختار ساز انسان دانست، همان گونه که در متدهای آموزشی انواع سازها نخست در صدد معرفی ساز مربوطه برمی آیند تا هنرجو با قسمت های مختلف آن آشنایی یابد .
بخش های ساز انسان از پایین از به بالا و پایین می رود و عمل تنفس را در کنترل دارد، شش ها، که محصور در قفسه ی سنه اند و سینه برای پر شدن از هوا به طور اختیاری می باید جلو و بالا بیاید و هرگز افتاده و فرورفته نباشد و در رابطه با این گنجایش توصیه می شود معده هنگام خواندن پر از غذا نگردد تا حجم لازم برای تنفس در اختیار باشد –نای، که مجاری ارتباطی هوا بین قفسه ی سینه و اندام های وسطی است، حنجر، که دارای قسمت های مختلف با جنس های متفاوت و نیز تارهای صوتی است و در مسیر جریان هوا قرار دارد و در عمل بازدم به منظور تولید صدا کاربری پیدا می کند، چه به صورت موسیقیایی با استفاده از همه ی تارهای صوتی اش و جه برای صحبت کردن و استفاده ی کمتر از کل قابلیتش که به این حالت گویشی از تولید صدا در موسیقی رسیتاتیف یا پارلاتی می گویند. اجزا و عضلات عقب دهان در مطقه ی گلو، زبان، که ایم مجموعه ی متصل به هم موسومند به نرم کام ها، فک ها، که بالایی ثابت و شکل دهنده ی حفره ی قوسی دهان و پایینی از طرفین بر محوری تعبیه شده و متحرک است تا بیان را میسر سازد. –دندان ها، که در فک ها نشسته اند و مجموعشان موسومند به سخت کام ها، لب های برین و زیرین که در حالت بیان و تلفظ و خروجی صدا نقش مهمی دارند، بینی، شامل سوراخ های باز و غضروف داخلی و پرههای بیرونی و ماهیچه های بالای آن که هر قسمت در خواندن موضوعات تکنیکی به خصوص در نفس گیری و رنگ صدا از اهمیتی برخوردارند. –جمجمه و عضلات متعدد صورت، مانند ماهیچه های زیر چشم و در ناحیه ی شقیقه ها و بالای لب ها و غیره که به مجموعشان میمیک یا ماسک صورت در منطقه ی بالای ساز انسان می گوییم و بر اداء نمودن حروف و نیز طنین و رزنانس و کلا بر کیفیت حالت آواز بسیار تاثیر گذارند.
تشابه ساختاری بین این اعضا با قسمت های مختلف سازها به وضوح مشاهده می شود . کاسه ی رزنانس، سیم ها –منافذ خروج صدا، لوله ها، کلیدها با طرز کارهایی که دارند وجوه مشترکی بین آنها محسوب می گردد که جای ورود به حوزه ی بحث و شرح و قیاش شان نیست.
این اندام ها شامل جزئیاتی اند که هریک کارایی خاص دارند و هر چه بیشتر و بهتر شناخته شوند یا در اثر تمرین های بهتر ورزیده شده و تحت کنترل و تسلط خواننده در آیند، بی شک کاربری مناسب و به جایی خواهند یافت.
این یعنی از کل قابلیت های ساز انسان استفاده کردن برای بیان همه ی حالات درونی و ابراز هرگونه احساسی که خواننده می تواند داشته باشد.
به عبارتی کوچک ترین حرکت فیزیکی در این اندام ها موجب تغییر رنگ و طنین و رزونانس صدا و اداء کلام و نحوه ی اجرا و کم و زیادی خروجی صدا و غیره خواهد شد. وقتی صدا را از ناحیه ی شم یا منطقه ی میانی یعنی گلو خارج سازید یا آن را به داخل جمجمه ببرید هریک کیفیتی یا کمیتی ویژه به آن می بخشد لذا در مواقع خاصی این امر رعایت می شود و یک خواننده یی که شیوه ی علمی و صحیح خواندن را پیش می گیرد باید به این امور و نحوه ی استفاده از اندام ها آگاهی داشته باشد تا ضمن بهره وری از این ساز هیچگاه به آن آسیب نرساند.
پس اولا باید از وجودشان غافل نبوده و بی استفاده نگذاشت و ثانیا بنا به اصل اعتدال، هنگام خواندن همگی را در شرایط معتدل یا حالت کاملا طبیعی و آزاد و مبنی بر آنچه آهنگ ها یا موضوع بیان موسیقایی طلب می کند به که رفت و از هر گونه فشار غیر طبیعی و عصبیتی پرهیز کرد تا عوارض و آسیب هایی پیشامد نکند.
طبعاً هر شیوه ی آموزشی و مکتب و سبکی که این قاعده یا نکات یاد شده را نادیده بگیرد نمی تواند سالم یا کامل تلقی گردد.

نکته ی 4
همچنان که در نوازندگی ابتدا با موضوع طرز قرار گرفتن پشت ساز یا در دست گرفتن آن مواجهیم، در خوانندگی نیز موصوع طریقه ی ایستادن یا نشستن حتی خوابیدن مطرح است که در صورت صحیح بودن، کمک می شود به درست خواندن.
در این خصوص باید گفت اگر پاها به اندازه ی طول شانه ها باز باشد و همه ی قسمت های بدن بر محور خطی عمود قرار گیرند و سر با زاویه ی 90 درجه روبرو سینه بر آمده واقع گردد، فرم مطلوبی است برای راحت خواندن.
فرم نشستن هم از این قاعده تبعیت می کند اگر چه بدن از ناحیه ی لگن زاویه ی 90 درجه پیدا خواهد کرد. حتی وضعیت خوابیدن نیز چنین است، با این فرق که محور خط افقی به خط عمودی مبدل می شود.
نکته 5
نواختن سازها همیشه با تمرین های ساده و کند و راحت شروع می شود تا هنرجو بتواند هم وضعیت کلی اندام های خود را تحت کنترل قرار دهد و هم بر آنچه می نوازد تسلط و ادراک لازم داشته باشد. این امر زمینه و شرایط مساعدی را برای اجرای تمرین ها و قطعات سنگین و پیچیده تر فراهم می آورد.
در خوانندگی نیز مشابهت دارد، هنرجو برای گرم کردن صدا که به دیگر سخن ورزآوری و آماده سازی مجموعه اعضا صوتی است، همچنین به منظور تحت نظارت درآوردن اوضاع اندام ها از باب فرم و نحوه عملکرد می باید در منطقه ی وسط وسعت صدا دهندگی با اجرای تمرین های ساده و آرام و کم نیرو کارش را آغاز نماید.
آن سان که نوازندگان سازهای بادی با نت های کشیده و در سازهای زهی با آرشه کشی و در سازهایی مانند پیانو با نواختن آهسته ی گام ها و در کوبه یی ها با ریز زدن تمرین های روزانه شروع می شود این آغازی منطقی و حکیمانه است
موضوع دیگری که بی ربط با مضمون فوق نیست آمادگی روحی خواننده در شروع تمرینات در هر مقطعی در هر مقطعی از کار است یعنی با نظر به دو اصل اعتقادی که بیشتر که بدان اشاره رفت خواننده می باید بر انجام تکالیف آموزشی خود احترام و قداستی قائل شود و در نتیجه بین آن و مشکلات فکری و روحی و دغدغه های احتمالی تفکیک به عمل آورد و هر یک را در جای خویش قراردهد و سعی کند تمرین نمودن و به خصوص اجرای برنامه ها و کنسرت ها را به دور از تاثیر هر گونه نگرانی و اضطراب و تحریکی انجام دهد و لذا این تسلط و کنترل و نظارت بخشی از قدرت هنری و توانمندی در حفظ خود از سوی هنرمند به شمار می رود
نکته 6
حفاظت و سالم تمامی اندام های صوتی تکلیف دیگری برای هر خواننده است آن گونه که یک نوازنده ی ویولنسل از ساز خود در شرایط مختلف آب و هوایی و مکانی به خوبی مراقبت می کند با پیش و پس از تمرین ها اقدامات نظافتی و ایمنی را به عمل میآورد یا یک پیانیست که مکلف است از دست و انگشتانش با دقت نگهداری نماید.
از آنجا که حنجره در جمع اعضا صوتی حساس و ظریف تر است و همواره در مسیر عبور هوا و سرماست و در معرض آسیب بیشتری می باشد. می توان گفت حساسیت خوانندگان در حفظ و مراقبت از ساز خود بیش از سایرین است.
به هر حال توصیه می شود از سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی الکلی و سرد و تمرین نمودن در هوای سرد و از سرفه های شدید و خشن و از تمرین های سنگین قبل از گرم کردن صدا و یا از فشارهای زیاد عصبی و از جیغ کشیدن و انجام حرکات خارج از کنترل اکیدا پرهیز شود تا منجر به خون ریزی تارهای صوتی و صدمه دیدن اعضاء در سیستم دستگاه صوتی نگردد.
بدانیم که گاهی آواز نخواندن و حتی صحبت نکردن و سکوت نمودن مناسب ترین راه حل برای رفع مشکلی یا برای پیشرفت بیشتری می تواند به حساب آید، مهم رعایت اصل اعتدال از درک حقیقت آن است.
اشتراک گذاری:
تصویر کاربر

نتایج جستجوی تولید

۱۴۰۰/۰۷/۰۱

آلومینیومی پروفیل

تولید انواع پروفیل های گلخانه ای و سقف های متحرک و ساخت و طراحی قالب های مربوطه پروفیل c آلومینیوم لوله های داربست آلومینیوم تلفن تماس : 09122248359
saanaakoo@gmali.com استان اصفهان
۱۴۰۰/۰۷/۰۱

میلگرد آلومینیوم

تولید انواع میلگرد ها و تسمه های آلومینیومی 2024 و 2030 و بطور کلی گروه دو هزار مطابق استاندارد ASTM و ANSI انجام عملیات حرارتی T6 و T4 و سلوشن تولید آلیاژی
saanaakoo@gmali.com استان مرکزی
۱۴۰۰/۰۷/۰۱

cnc و قطعه سازی

بزرگترین تامین کننده پروفیل های آلومینیومی صنعتی و اختصاصی تولید پروفیل های آلیاژی از گروه 1000 تا 7000 توان اکسترود انواع بیلت آلومینیومی از قطر 6 تا 12 اینچ و تولید
saanaakoo@gmali.com استان مرکزی
۱۴۰۰/۰۷/۰۱

تولید انواع شش گوش الومینیوم

تولید انواع میلگرد ها و تسمه و مقاطع تو پر خوش تراش و شش پر از گروه هفت هزار ساخت قطعات آلومینیوم صنعتی در تعداد انبوه انجام عملیات ماشین کاری و برش دقیق برای محصولات
saanaakoo@gmali.com استان مرکزی
۱۴۰۰/۰۷/۰۱

پروفيل هاي استاندارد و آلياژي الومينيوم ،

ارائه مشاوره تخصصی در زمینه طراحی، ساخت قالب، تولید استاندارد و الیاژی، عملیات حرارتی، آنادایزینگ تولید پروفیل های آلیاژی از گروه 1000 تا 7000 توان اکسترود انواع بیلت
saanaakoo@gmali.com استان قزوین
۱۴۰۰/۰۷/۰۱

طراحی و ساخت قالب

انجام مشاوره در طراحی اولیه ساخت قالب اکستروژن آلومینیوم تولید مقاطع آلومینیومی به سفارش مشتری ساخت قالب های تولید پروفیل آلومینیومی برای مقاطع پیچیده صنعتی، با دستگاه
saanaakoo@gmali.com استان مرکزی
۱۴۰۱/۰۵/۰۲

ناتامایسین (ضد کپک) ترک و فرانسه

ناتامایسین (ضدکپک)، دایان آرمان پویا تولید کشور ترکیه و فرانسه برند Arnova و semisvert خرید ناتامایسین – فروش ناتامایسین – ناتامایسین درآب – ناتامایسین پودری –
دایان ارمان پویا استان تهران
۱۴۰۱/۰۵/۰۲

فروش چوب ترمو در شیراز، گروه ساختمانی ایده

فروش چوب ترمو وود فنلاند – گروه ساختمانی ایده – نماینده انحصاری Bridge در استان فارس مقاومت بالای چوب ترمو در برابر عوامل زیست محیطی و در نهایت عمر بالای چوب ترمو باعث
گروه ایده استان فارس
۱۴۰۱/۰۵/۰۲

فروش بلوک سبک در شیراز، گروه ساختمانی ایده

گروه ساختمانی ایده با تمرکز بر نوآوری، کیفیت و ایده های نوین با کادر مدیریتی، مهندسی و بازرگانی مجرب با هدف حمایت از تولید و سرمایه ملی و رضایتمندی مشتریان، خدمتگزار شما
گروه ایده استان فارس
۱۴۰۰/۰۶/۲۹

تولید کارتریج، تولید کارتریج چسب، کارتریج چسب

تولید کارتریج، تولید کارتریج چسب، کارتریج چسب سیلیکون، تولیدات کارتریج کارتریج چسب سیلیکون در سایز 47.50 تولیدات با بهترین کیفیت و مواد دسته اول در بازار و زیر قیمت به
چسب ماهان استان تهران
۱۴۰۱/۰۴/۳۰

تابلوساز تحریری طراحی و تولید تابلوهای تبلیغاتی

تابلوساز تحریری بعد از سفارش کار ابتدا طراحی را به صورت 3d انجام داده تا رضایت مشتری به طور کامل جلب گردد سپس کلید کار خورده و نصب میگردد. خدمات تابلو چلنیوم، حروف
تیرداد تحریری استان تهران
۱۴۰۰/۰۶/۲۷

راه اندازی خط تولید کود کلات آهن % Fe 6

راه اندازی خط کامل کود کلات آهن %Fe6(=سکوسترین) IRON CHELATE دارای گواهینامه فرمولاسیون از سازمان ملی استاندارد دو گواهینامه بین المللی فرمولاسیون و کنترل کیفیت QAL
گیاسا استان تهران
۱۴۰۰/۰۶/۲۷

مشاوره و راه اندازی خط تولید کود شیمیایی

گیاسا : اولین مرکز ارائه خدمات تولید کود شیمیایی و آلی با سلام در راستای تامین برترین نهاده های شیمیایی، کشاورزی جای خالی یک مرکز که خدمات مشاوره، فرمولاسیون و ساخت
رضا مقدم استان تهران
۱۴۰۰/۰۶/۲۷

کود گوگرد مایع ژله ای

برای اولین بار در ایران کود گوگرد مایع ژله ای تولید شده با فناوری HCLS (High Concentrate Liquid Sulfur) 🌱🌱گیاسا : اولین مرکز خدمات متمرکز تولید کودهای کشاورزی ❎ نسل
رضا مقدم استان تهران
۱۴۰۰/۰۶/۲۷

رنگ مخصوص تولید کود شیمیایی

گیاسا اولین مرکز خدمات تولید کودهای کشاورزی 🎎🍃🎎🍃🎎🍃🎎 تامین مکملهای تولید کود شیمیایی ☑️انواع رنگ پودری آب محلول مخصوص NPK پودری ☑️انواع رنگ مایع آب محلول مخصوص
رضا مقدم استان تهران
۱۴۰۰/۰۶/۲۴

فروش سیلیکاژل – خرید سیلیکاژل – خرید فروش سیلیکاژل

مجموعه پرشین ترانس تامین کننده و وارد کننده انواع سیلیکاژل آبی، نارنجی و سفید میباشد. به علت بازار رقابتی سیلیکاژل مجموعه پرشین ترانس اقدام به تولید و واردات انواع
محمد شمس استان تهران
۱۴۰۰/۰۶/۲۴

تولید و فروش عمده انواع پالت پلاستیکی، پالت نو

پالت پلاستیکی، پالت زیر باری، پالت مشبک، پالت رو بسته، پالت بهداشتی، پالت 100*120، پالت 110*130، پالت جک خور، پالت لیفتراک خور، پالت صادراتی، تولید پالت، فروش پالت،
شایان اعتماد استان تهران
۱۴۰۱/۰۴/۲۵

آموزش آواز و گروه نوازی

آواز ایجاد موسیقی به واسطه حنجره است که بخش موسیقی آوازی را در بر میگیرد. نکته ی 1 بر شیوه تقلیدی گوشی یا سینه به سینه یی در فراگیری آواز نقدهایی شده که بی جا و بی
پیمان قدیری استان تهران
۱۴۰۰/۰۶/۲۲

پودر فلوکولانت FLOCCULANT

شرکت پارسیان عمران کوشش با همکاری کمپانی های اروپایی و آسیایی انواع فلوکولانت ها را ارائه می نماید. فلوکولانت FOOD GRADE برای تصفیه آب آشامیدنی برند FLOPAM،
TIANRUN A756 استان تهران
۱۴۰۰/۰۶/۲۲

پلی الکترولیت آنیونی ، کاتیونی و نانیونی

کلمه پلی الکترولیت (Polyelectrolyte ) برای کلیه پلیمرهای محلول آبی که برای زلال سازی (انعقاد و لخته سازی ) به کار می روند استفاده می شود . پلی الکترولیت ها در تصفیه آب
TIANRUN A756 استان تهران
۱۴۰۰/۰۶/۲۲

تیانران TIANRUN A 756

شرکت پارسیان عمران کوشش فلوکولانت تیانران TIANRUN A756 را با کارایی بسیار بالا در معادن شن و ماسه (سنگبری )، تغلیظ مس، فرآوری آهن، تولید کاغذ، تصفیه آب و فاضلاب با
TIANRUN A756 استان تهران
۱۴۰۰/۰۶/۱۹

پنجره دوجداره upvc و شیشه دوجداره و انواع توری

1_ تعویض پنجره های قدیمی (آهنی و آلومینیومی) با پنجره های دوجداره upvc بدون تخریب 2_ تولید کننده شیشه های دوجداره (گرید A) همراه با گاز آرگون و چسب پلی سولفایه 3_ت ولید
کاهه استان تهران
۱۴۰۰/۰۶/۱۹

تولید و فروش کلیک

سلام شرکت پارس آهن تاب تولید کننده انواع پروفیل کلیک PARS AHANTAB CLICK انواع سازه کلیک شبکه 60 * 60، 30 * 30 ضخامت ورق 0/30 و رنگ RAL 9016 درمتراژ بالا
سحر اصغری استان خوزستان
۱۴۰۰/۰۶/۱۹

تولید و فروش پروفیل گالوانیزه drywall

سلام شرکت پارس آهن تاب تولیدکننده انواع پروفیل گالوانیزه F47، UH36، L25، C70، U70، C50، U50، C100، U100 در ضخامت استاندارد 0/6 mm، 55/0 زیرسازی سمنت برد و سازه کلیک
سحر اصغری استان آذربایجان شرقی
۱۴۰۰/۰۶/۱۹

شرکت کاوان شیمی قرن

تولید انواع گرید روغن های اسپین فینش تولید انواع گرید آنتی استاتیک ها تولید انواع گرید آنتی فوم ها دیسپرس کننده ها نرم کن ها پرک نرم کن خمیری نرم کن های
عاطفه خان بیگی استان تهران