دسته بندی
استان و شهر

آموزش سه تار

توجه:

این آگهی منقضی شده است و به همین دلیل اطلاعات تماس آگهی دهنده نمایش داده نمی‌شود.

هشدار پلیس: لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
آموزش سه تار
آموزش سه تار
آموزش سه تار
آموزشگاه موسیقی پیمان
www.peyman-music.com
سه‌تار از سازهای زهی و مضرابی موسیقی ایرانی است که آن را با ناخن انگشت اشارهٔ دست راست می‌نوازند. این ساز، دارای ۴ سیم از جنس فولاد و برنج است که به موازات دسته، از کاسه تا پنجه کشیده شده‌اند. سه‌تار دارای ۲۶ پردهٔ قابل حرکت از جنس روده‌ی حیوانات یا ابریشم است. صدای آن ظریف و تو دماغی و تا حدودی غمگین است و وسعت صوتی آن نزدیک به ۳ اکتاو است.
سه‌تار پیشتر هم‌خانواده با سازهایی چون دوتار و تنبور بوده است و امروزه به تار بسیار نزدیک‌تر است. در موسیقی دستگاهی ایران استفاده از سه‌تار بسیار رواج دارد؛ گرچه بیشتر برای تک‌نوازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ساز برای هر دستگاه کوک ویژه‌ای دارد ولی فاصلهٔ چهارم یا پنجم پایین رونده معمولا بین سیم‌های اول و دوم ثابت است.
نوازندگان سه‌تار برای اجرای آن، در حالت نشسته روی زمین یا صندلی، کاسهٔ ساز را به صورت مورب و با زاویهٔ ۴۵ درجه روی ران راست قرار داده و با سر انگشتان دست چپ روی پرده‌ها (دستان‌ها) ی روی دستهٔ سه‌تار حرکت می‌کنند و با انگشت اشارهٔ دست راست خود به سیم‌ها ضربه می‌رنند. معمولا برای نوازندگی فقط انگشتان اشاره، میانی، حلقه و در بعضی موارد انگشت کوچک دست چپ استفاده می‌شوند اما در آثار استادان، استفاده از انگشت شست برای پرده‌گیری روی سیم بم نیز کاربرد دارد.
در حین نوازندگی سه‌تار، می‌توان با زخمه‌زدن نزدیک به خرک، صدا را کمی زبر و خشن کرد؛ و با انجام این کار نزدیک به گلوی ساز، صدایی نرم و ملایم و اصطلاحاً پخته‌تر تولید می‌شود.
محتویات
۱ تاریخچه
۲ اجزا
۳ صدا
۴ بستر صوتی
۵ کوک
۵.۱ حالت‌های مختلف کوک
۵.۲ کوک شور
۵.۳ متعلقات شور
۵.۴ کوک همایون
۵.۵ کوک ماهور
۵.۶ کوک راست‌پنجگاه
تاریخچه

سه‌تار در گذشته سه سیم (تار) داشته و اکنون چهار سیم دارد که سیم سوم و چهارم آن نزدیک به هم قرار دارند و هم‌زمان نواخته می‌شوند و مجموعهٔ آن دو را معمولاً سیم «بم» می‌نامند. با گذشت زمان کسانی چون ابونصر فارابی، ابوعلی سینا، صفی الدین ارموی و از متأخران ابوالحسن خان صبا لزوم افزایش یک سیم دیگر به این ساز را درک کرده و سه‌تارهای امروزی دارای چهار سیم هستند (این سیم از نظر تاریخی سیم چهارم است ولی سیم سوم خوانده می‌شود). سیم سوم سه تار به سیم مشتاق معروف است و به روایتی از ابوالحسن صبا این سیم را نخستین بار درویشی به نام مشتاق علی شاه به این ساز افزوده است.
برخی از جمله عده‌ای از عرفا به آن «اوتار» نیز می‌گویند.
اجزا

ساز سه‌تار دارای دو قسمت کاسه و دسته است. در انتهای دسته پنجه قرار دارد که محل قرارگرفتن گوشی‌هاست.
مشخصات سه‌تار
سرپنجه یا جعبه گوشی
گوشی‌ها
پرده قبل از شیطانک
شیطانک
پرده‌های اصلی (چهارلایی)
پرده‌های فرعی (سه‌لایی)
دسته
کاسه
صفحه
خرک
سیم‌گیر
سیم‌ها
سیم‌ها
سه تار دارای چهار سیم به این شرح است:
سیم‌های سه‌تار
شماره جنس رنگ نام قطر
سیم یکم فولاد سفید «حاد»۲۰-۲۲ میکرون
سیم دومبرنز زرد «زیر»۲۲-۲۵ میکرون
سیم سوم فولاد سفید «مشتاق» یا «زنگ» ۲۰-۲۲ میکرون
سیم چهارم برنز زرد «بم» ۳۵-۴۰ میکرون
کاسه
کاسهٔ سه‌تار از نظر ساختاری مانند کاسهٔ عود یا تنبور بوده ولی کوچک‌تر از آنها و گلابی‌شکل است. درازای کاسه سه‌تار از ۲۶ تا۳۰ سانتی متر، پهنای آن به تناسب بین ۱۲ تا ۱۶ سانتی متر و ژرفایش نزدیک ۱۳ سانتی متر است و معمولاً از چوب توت یا گردو ساخته می‌شود. ساختار کاسه، هم می‌تواند یک تراش یک تکه از چوب باشد و هم از ترک‌های جداگانه و به هم چسبیده ساخته شده باشد.


بدنهٔ سه‌تار؛ شامل کاسه، صفحه و خرک (پل روی صفحه). در انتهای کاسه نیز سیم‌گیر قرار دارد.
صفحه
روی کاسهٔ سه‌تار با تخته‌ای نازک از چوب پوشیده شده است که به آن صفحه گفته می‌شود. صفحه دارای سوراخ‌هایی برای خروج صدا است و معمولا دست راست نوازنده روی آن قرار می‌گیرد اما در مواردی خاص برای افراد چپ دست، عکس این مورد صادق است.
دسته
درازای دسته ۴۰ تا ۴۸ سانتی متر و قسمتی که گوشی‌ها در آن تعبیه می‌شوند ۱۲ سانتی متر و پهنای دسته ۳ سانتی متر است. بعضی از سازندگان برای زیباتر شدن و همچنین برای افزایش عمر مفید ساز، از نوعی استخوان که معمولاً استخوان شتر است برای پوشاندن دسته استفاده می‌کنند.
خرک
خرک سه‌تار را می‌توان به‌راحتی جدا کرد.
خرک قطعه‌ایست متحرک که روی صفحه و به فاصلهٔ سه انگشت از انتهای کاسه قرار دارد. عرض خرک سه‌تار بین ۵ تا ۶ سانتی‌متر و ارتفاع آن کمتر از ۱ سانتی‌متر بوده و از جنس چوب ساخته می‌شود. سیم‌ها پس از عبور از شیارهای کم‌عمق روی خرک از طول دسته عبور کرده و توسط شیطانک به گوشی‌ها می‌رسند.
سیم‌گیر
سیم‌گیر در بخش پایانی کاسه ساز قرار دارد و برای نگهداری سیم‌ها استفاده می‌شود. در گذشته سیم‌گیر را بیشتر از جنس استخوان می‌ساختند، اما امروزه نوع چوبی آن معمول‌تر است.
شیطانک
شیطانک بین قسمت اصلی دسته و پنچهٔ ساز قرار می‌گیرد و جنس آن از استخوان و یا پلاستیک است. کاربرد شیطانک در هدایت و تقسیم‌بندی سیم‌ها در قسمت بالای دسته می‌باشد.
گوشی
سیم از یک طرف به سیم گیر در انتهای کاسه و از طرف دیگر به گوشی‌های کوک شونده در انتهای دسته ساز بسته می‌شوند. با چرخاندن گوشی‌ها می‌توان ساز را کوک کرد.
پرده
پرده‌ها نخ‌های باریکی از جنس رودهٔ حیوانات و یا ابریشم هستند که در عرض دستهٔ سه‌تار به صورت سه‌لایی و چهارلایی بسته می‌شوند و وظیفهٔ تقسیم‌بندی فواصل موسیقایی را برعهده دارند. تعداد پرده‌ها ۲۶ عدد است که که یکی از آن‌ها قبل از شیطانک بسته می‌شود و فاصلهٔ آن با شیطانک در صدای سه‌تار موثر است.
صدای ساز سه‌تار

سه تار دارای صدایی مخملین و ظریف بوده از آنجایی که که با کنار ناخن انگشت سبابه دست راست نواخته می‌شود، صدای ساز ارتباط مستقیمی با اعصاب و روان نوازنده پیدا می‌کند و از این رو سه تار را اغلب همدم اوقات تنهایی خوانده‌اند.
اغلب شنوندگان، ساز سه تار را دارای لحن و نوای غمگینی احساس می‌کنند، اما نوازندگان معاصر موسیقی ایرانی در تلاش برای توسعه موسیقی مدرن و نوی ایران، آثار زیبایی آفریده‌اند که با حال و هوایی که تا دو دهه پیش از این ساز تصور می‌شد کاملاً متفاوت است. البته می‌بایست اشاره کرد که در سه تار نوازی مدرن تجربه استفاده از مضراب سیمی تجربه‌ای موفق بوده و با ایجاد صدایی شفاف و کریستالی کمک شایانی به گسترش امکانات این ساز عجیب نموده است. اجرای تک سیم‌هایی خاص و همچنین افزایش قدرت اجرای دینامیک‌های مختلف نیز از مزایای استفاده از مضراب سیمی در نوازندگی است.
بستر صوتی

نیازمند گسترش
این مقاله نیازمند گسترش است. لطفاً اگر تخصص و توانایی گسترش این مقاله را دارید، آن را بهبود بخشید.
بستر صوتی سه‌تار از بم ترین نت آن (دو سوم = C3) آغاز شده و در نت «لا»ی بالای خط حامل پایان می‌یابد.


بستر صوتی سه‌تار در حالت کوک دو-سل-دو-دو و بدون پردهٔ ر بمل بعد از شیطانک
کوک

هر چهار سیم سه‌تار می‌توانند توسط گوشی‌هایی که در انتهای دسته تعبیه شده کوک شوند.
نت پایهٔ کوک سه‌تار و تار معمولاً نت دو برای سیم یکم است و بقیه سیم‌ها بر اساس سیم اول کوک می‌شوند. نت ِ دوی مورد استفاده در سه‌تار، در پیانو سی وسط (Middle C) است. نت دو در موسیقی ایرانی معمولاً نیم پرده پایین‌تر از نت دو در موسیقی کلاسیک، و برابر با سی بِمُل در دیاپازون است.[۱]
بعضی اوقات برای تمرین از پایه نت لا برای کوک سیم یکم استفاده می‌شود چرا که صدای ساز بم‌تر بوده و گوش نوازنده را آزار نمی‌دهد. دلیل دیگر برای استفاده از نت ِ لا شل‌تر بودن سیم‌هاست و در نتیجه آسیب کمتری به سیم رسیده و عمر مفید آن بالا می‌رود؛ در عین حال که انگشت‌گذاری و اجرای تکنیک‌هایی مانند مضراب ریز روی سیم شل آسان‌تر است.
معمولا برای هر دستگاه کوک خاصی در نظر گرفته می‌شود، اما بسته به دستگاه، احساس نوازنده و تم آهنگ مورد نظر می‌تواند متفاوت باشد. عوض شدن کوک ساز در هر دستگاه و آواز در موسیقی ایرانی منجر به عوض شدن حال و هوای آهنگ‌ها می‌شود اما می‌توان با استفاده از کوک ِ دستگاه‌ها و آوازهای مختلف، آهنگ‌های مربوط به دستگاه و یا آوازی دیگر را نواخت.
حالت‌های مختلف کوک
نامگذاری سیم‌ها برای کوک قراردادی است. به این معنی که لازم نیست کوک سیم همان نت دیاپازون باشد. برای مثال در حالتی که قرار باشد سیم اول روی نت دو کوک شود و سیم دوم روی نت سل، می‌توان هر دو را یک پرده پایین‌تر آورد و سیم اول را روی نت سی‌بمل و سیم دوم را روی نت فا کوک کرد. در موسیقی سنتی ایران می‌توان هر دستگاه را با کوک‌های مختلف اجرا کرد که در اینجا متداول‌ترین آنها معرفی می‌شود.
حالت‌های کلی کوک
حالت سیم و نوع صدا سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴
صدای ریز با سیم‌های سفت و کشیده دو سل دو دو
سیم‌ها دو نیم‌پرده بم‌تر کوک شوند سی‌بملفا سی‌بملسی‌بمل
سیم‌ها سه نیم‌پرده بم تر کوک شوند لا می لا لا
به علت پایین‌تر بودن نت دو در موسیقی سنتی ایرانی نسبت به موسیقی کلاسیک به میزان یک پرده، کوک ِ «سی بمل، فا، سی بمل، سی بمل» همان کوک ِ «دو، سل، دو، دو» شناخته می‌شود. در واقع، نامگذاری این کوک (که در اینجا کوک ماهور است) به عنوان «دو، سل، دو، دو» برای راحتی کار نوازندگان و هنرجویان است تا نسبت فاصله بین نت مورد استفاده در سیم یکم تا سیم دوم را که ۵ نیم پرده است، درک کنند.
کوک شور
دستگاه شور مادر دستگاه‌های موسیقی ایران است و تمامی دستگاه‌ها و آوازها (به جز دستگاه چهارگاه) از شور مشتق می‌شوند
کوک‌های متداول شور
سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴
شور سُل دو سل دو فا
شور ردو سل ر ر
شور دودو فا دو دو
شور لادو سل لا ر
متعلقات شور
آوازهای ابوعطا، بیات ترک، افشاری، دشتی، بیات کرد و بیات اصفهان با اینکه از متعلقات دستگاه شور هستند، اما هر یک دارای کوک ِ جداگانه‌ای هستند. (امروزه آواز بیات اصفهان از متعلقات دستگاه همایون خوانده می‌شود که در قدیم متعلق به شور بوده و ربع پرده با شور تفاوت دارد.)
آواز ابوعطا
کوک‌های متداول شور
سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴ توضیحات
ابوعطا دو دو سل دو فا مأخوذ از شور سل
ابوعطا سل دو سل ر ر مأخوذ از شور ر
ابوعطا فا دو فا دو دو مأخوذ از شور دو
ابوعطا ر دو سل لا ر مأخوذ از شور لا
آواز بیات ترک
کوک سه‌تار در آواز بیات ترک به روایت احمد عبادی نوازنده سه‌تار به این گونه است:
نام سیم اول سیم دومسیم سوم سیم چهارم
بیات‌ترک سی‌بمل دو فا سی‌بملسی‌بمل
راست‌کوک سی‌بمل دو سل سی‌بملفا
بیات‌ترک دو دو سل دو دو
بیات‌ترک می‌بمل دو فا می‌بملمی‌بمل
بیات‌ترک فا دو فا دو دو
آواز افشاری
سیم اول سیم دومسیم سوم سیم چهارم
دو سل دو دو
آواز دشتی
سیم اول سیم دومسیم سوم سیم چهارم
دو سل لا ر
کوک همایون
کوک مورد استفاده برای دستگاه همایون دقیقا مانند کوک ِ مورد استفاده در آواز ِ ابوعطاست. در نوازندگی آواز بیات اصفهان نیز از همین کوک برای سه‌تار استفاده می‌شود.
سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴
همایون می کرن دو سل ر ر
همایون ر کرندو سل دو دو
همایون لا کرندو سل لا کرنر
همایون لا کرن ۲ دو فا سل دو
همایون سل کرن دو فا سل کرن می بمل
کوک ماهور
کوک ِ سه‌تار در دستگاه ماهور به عنوان پایه شناخته می‌شود و در این کوک، سه‌تار دارای بیشترین وسعت صوتی خود است.
سیم‌های سه‌تار برای نوازندگی دستگاه ماهور به این صورت کوک می‌شوند:
سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴
ماهور ِ دو دو سل دو دو
... دو فا دو دو
... دو سل دو فا
کوک راست‌پنجگاه
سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴
راست‌پنجگاه فادو فا دو دو
راست‌پنجگاه دو دو سل دو دو
راست‌پنجگاه سل دو سل ر ر
تهران میدان تجریش ابتدای خیابان ولیعصر روبروی قنادی لادن طبقه بالای پیانو پل طبقه سوم
تلفن : 02122702823
02122754781
فکس : 02122704641
همراه : 09125096653
پست الکترونیک :
ghadiripeyman@ymail.com
amoozeshgahpeyman@gmail.com
www.peyman-music.com

اشتراک گذاری:
تصویر کاربر

نتایج جستجوی چوب

۱۳۹۶/۰۶/۰۵

فروش انواع داکت و ترانک 66505146

شبکه آوین ارائه دهده انواع داکت و ترانک سوپیتا- لگراند- دانوب- اشنایدر- PKS 02166505146 داکت سفید 1 * 1 داکت سفید 1/6 * 1 داکت سفید 2 * 2 داکت سفید 2/5 *
avin shabake استان تهران
۱۳۹۶/۰۵/۰۲

نمای ساختمان

شرکت کیان نماینده ورق کامپوزیت با برند آلواستون و نمایندگی برند آلومکس آماده همکاری با تابلوسازان و شرکت های معماری میباشد از این سو شرکت کیان اقدام به دپوی ورق استیل و
داوود کیانمنش استان تهران
۱۳۹۶/۰۵/۲۸

خدمات تبلیغاتی امین

خدمات تبلیغاتی امین پیشرفته ترین مرکز چاپ استان اصفهان با بهره گیری از سابقه 10ساله خود، در زمینه طراحی تا چاپ محصولات تبیلغاتی در خدمت هم وطنان عزیز می باشد. آنچه برای
امین الرعایا استان اصفهان
۱۳۹۶/۰۵/۲۷

طرح توجیهی با فرمت بانک صنعت و معدن

انجام مطالعات امکان سنجی و طرح توجیهی با فرمت بانک صنعت و معدن با نازلترین قیمت. شرکت حامیان صنعت کیمیا با بهره¬گیری از نیروهای مجرب و با توجه به بانک اطلاعاتی بسیار
مهدي آزرمي استان تهران
۱۳۹۶/۰۵/۲۷

طرح توجیهی (امکان سنجی)کارخانه و پروژه های صنعتی

انجام مطالعات و تامین تجهیزات پروژه خود را به ما بسپارید. شرکت حامیان صنعت کیمیا با بهره¬گیری از نیروهای مجرب، فعالیت اصلی خود را در زمینه مطالعه، طراحی، تامین تجهیزات،
مهدي آزرمي استان تهران
۱۳۹۶/۰۵/۲۳

دستگاه رنگ پاش مخمل سپهر

برای تزیین کلیه اجناس با پودر مخمل کاربرد دارد فقط با زدن چسب روی کار و پاشش پودر مخمل توسط دستگاه مخمل پاش ، سطح کار را مخملی کنید . مخمل پاشی کاربرد های متنوعی
محمدرضا هوشیار استان تهران
۱۳۹۶/۰۵/۲۳

دستگاه لیزر برش چرم و پارچه

ابعاد کارگیر لیزر : ۱4۰۰*۹۰۰ میلی متر ابعاد کارگیر دستگاه تمام ورق حرفه ای : ۱۸۵۰*۱۳۰۰ میلی متر نوع میزکار : Knife ( شمشیری ) یا Honey comb ( لانه زنبوری ) – به
ramezani استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۲۱

ارزانترین دستگاه حکاکی و برش لیزر

دستگاه برش و حکاکی لیزر ۱۴۰ * ۹۰ دستگاه حکاکی و برش لیزر ۱۴۹۰ یک دستگاه کارآمد و با صرفه اقتصادی است.دستگاه حکاکی و برش لیزر ۱۴۹۰ را می توان جهت نصب به صورت دمونتاژ
sharare sharini استان تهران
۱۳۹۶/۰۵/۰۷

گروه طراحی دکوراسیون هامرز (HAMERZ)

کابینت و دکوراسیون داخلی از ایده تا اجرا در و پنجره دو جداره UP.V.C با طراحی سه بعدی ( 3D ) کاملا واقعی مشاوره رایگان توسط مهندسین و طراحان مجرب و بهره گیری از اصول
Hamerz decoration استان تهران
۱۳۹۶/۰۵/۰۶

منابع آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد

phdUlUm منابع آزمون کارشناسی ارشد مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم سیاسی منابع آزمون کارشناسی ارشد روابط بین
کارشناسی ارشد سراسری استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۳۰

پـوشــال پی سی ال

پـوشــال پی سی ال از مهمترین ملزومات نگهداری جوندگان و یا در کل حیوانات اگزوتیک پوشال بستر آن ها می باشد. شرکت تولیدی پی سی ال در راستای تحقق اهداف خود در زمینه فراهم
zamin kavq استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۲۸

چوب ترمو و پارکت لمینیت - ترمووود

بنیستا - چوب ترمو و پارکت لمینیت فروش بی واسطه چوب ترمو و لمینیت softwood(pine) hard wood (ash)A چوب های ترمو SHP/UTS/UTV/antislip ساخت کشور فنلاند و دارای درجه
پرهام گلکار استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۲۵

چوب نمای ساختمان

شرکت پارند رستار نماینده انحصاری شرکت SLP فنلاند در ایران و خاورمیانه می باشد زنجیره پخش SLP فنلاند در سراسر ایران شامل ۹۷ کانال پخش تحت عنوان عاملیت فروش و اجرا در
محمد احمدی استان آذربایجان غربی
۱۳۹۶/۰۴/۲۴

مخمل پاش سپهر ( تولید کننده )

محصولات خود را زیبا تر کنید دستگاه مخمل پاش سپهر برای ایجاد پوشش مخملی روی اجناس مختلف قابل استفاده است . کافی است روی کالای مورد
محمدرضا هوشیار استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۱۷

خدمات چاپ مستقییم روی اجسام (چاپ فلت بد)

1495 بار خدمات تخصصی و منحصر بفرد چاپ فلت بد چاپ مستقیم روی اجسام امکان چاپ مستقیم روی اجسام مختلف مانند چوب ، فلز ، طلق ، شیشه و ... تا قطر 10 سانتی متر با
مصطفی هاشمی استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۱۵

چوب پلاست دکو وود خراسان – آراکس (DECOWOOD)

چوب پلاستیک که در زمره مواد کامپوزیتی طبقه بندی می شود از ترکیب الیاف چوب با پلاستیک به همراه یک سری از مواد افزودنی مورد نیاز تولید می گردد که به آن ، چوب پلاستیک یا
ata taghvaei استان خراسان رضوی
۱۳۹۶/۰۴/۱۴

تندیس

تندیس تندیس فلزی تندیس حجمی تندیس پلکسی تندیس پلکسی گلس تندیس ریخته گری تندیس لیزری تندیس آب طلا تندیس سفارشی تندیس ترکیبی تندیس با متریال برنج تندیس
مصطفی صمد زاده استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۱۱

طراحی و اجرای نمای حرفه ای توسط بهسازنما

طراحی و اجرای نمای حرفه ای توسط بهسازنما شرکت بهساز نما در زمینه طراحی و اجرای نماهای مدرن و خشک شامل اجرای سنگ خشک ، سرامیک خشک ، آجرخشک ، سفال ، آلومینیوم کامپوزیت
مهندس عابدی استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۱۰

میز ناهار خوری تاشو گرد

میز ناهار خوری تاشو گرد میز ناهار خوری تاشو کشودار چوبی صرفه جویی در فضا و کم جا تبدیل میز دو نفره به 4 نفره تهیه شده از چوب نراد روسی قابل
شیک تک استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۱۰

آموزش سه تار

آموزش سه تار آموزش سه تار آموزش سه تار آموزشگاه موسیقی پیمان www.peyman-music.com سه‌تار از سازهای زهی و مضرابی موسیقی ایرانی است که آن را با ناخن انگشت اشارهٔ دست
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۱۰

آموزش سنتور

آموزش سنتور آموزش سنتور آموزش سنتور آموزش سنتورآموزشگاه موسیقی پیمان www.peyman-music.com سنتور یکی از سازهای موسیقی ایرانی است. فرهنگ دهخدا سنتور را اینگونه
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۱۰

طراحی و اجرای انواع نماهای مدرن

شرکت بیژه آلیاژ توس در زمینه اجرای انواع نماهای خشک شامل شیشه-آلومینیوم(کرتین وال،اسپایدر،فریم لس)،کامپوزیت،سنگ و سرامیک خشک ،HPL،Cotta، فایبر سمنت،چوب و سایر متریال های
حاتمی استان خراسان رضوی
۱۳۹۶/۰۴/۰۷

اسکنر سه بعدی

شرکت فروردین کالا پیمان به عنوان نمایندگی از کمپانی shining 3dدر زمینه ی تجهیزات مهندسی معکوس و ابعاد برداری غیرتماسی ارائه دهنده ی دستگاه های اسکنر سه بعدی و پرینتر های
farvardinkalapeyman khalaj استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۰۴

مواد حباب‌زا (حباب‌ساز)

مواد حباب‌زا (حباب‌ساز) 2-5-1- تعریف مواد افزودنی حباب‌ساز موادی هستند که سبب ایجاد حبا‌ب‌های عمدی ریز هوا در بتن می‌شوند. 2-5-2- مقدمه از دهه 40 میلادی، آثار
mic grouh استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۰۲

خدمات حقوقی و بازرگانی ما در ارمنستان و روسیه

برخی از خدمات شرکت ما اقامت به شرط سرمایه گذاری در کشورهای انگلیس ،پرتقال ،کانادا روسیه و ارمنستان اقامت به شرط سرمایه‌گذاری در کشورهای فوق با طرح های سرمایه گذاری
محمود آقایی استان تهران