دسته بندی
استان و شهر

آموزش سه تار

توجه:

این آگهی منقضی شده است و به همین دلیل اطلاعات تماس آگهی دهنده نمایش داده نمی‌شود.

هشدار پلیس: لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
آموزش سه تار
آموزش سه تار
آموزش سه تار
آموزشگاه موسیقی پیمان
www.peyman-music.com
سه‌تار از سازهای زهی و مضرابی موسیقی ایرانی است که آن را با ناخن انگشت اشارهٔ دست راست می‌نوازند. این ساز، دارای ۴ سیم از جنس فولاد و برنج است که به موازات دسته، از کاسه تا پنجه کشیده شده‌اند. سه‌تار دارای ۲۶ پردهٔ قابل حرکت از جنس روده‌ی حیوانات یا ابریشم است. صدای آن ظریف و تو دماغی و تا حدودی غمگین است و وسعت صوتی آن نزدیک به ۳ اکتاو است.
سه‌تار پیشتر هم‌خانواده با سازهایی چون دوتار و تنبور بوده است و امروزه به تار بسیار نزدیک‌تر است. در موسیقی دستگاهی ایران استفاده از سه‌تار بسیار رواج دارد؛ گرچه بیشتر برای تک‌نوازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ساز برای هر دستگاه کوک ویژه‌ای دارد ولی فاصلهٔ چهارم یا پنجم پایین رونده معمولا بین سیم‌های اول و دوم ثابت است.
نوازندگان سه‌تار برای اجرای آن، در حالت نشسته روی زمین یا صندلی، کاسهٔ ساز را به صورت مورب و با زاویهٔ ۴۵ درجه روی ران راست قرار داده و با سر انگشتان دست چپ روی پرده‌ها (دستان‌ها) ی روی دستهٔ سه‌تار حرکت می‌کنند و با انگشت اشارهٔ دست راست خود به سیم‌ها ضربه می‌رنند. معمولا برای نوازندگی فقط انگشتان اشاره، میانی، حلقه و در بعضی موارد انگشت کوچک دست چپ استفاده می‌شوند اما در آثار استادان، استفاده از انگشت شست برای پرده‌گیری روی سیم بم نیز کاربرد دارد.
در حین نوازندگی سه‌تار، می‌توان با زخمه‌زدن نزدیک به خرک، صدا را کمی زبر و خشن کرد؛ و با انجام این کار نزدیک به گلوی ساز، صدایی نرم و ملایم و اصطلاحاً پخته‌تر تولید می‌شود.
محتویات
۱ تاریخچه
۲ اجزا
۳ صدا
۴ بستر صوتی
۵ کوک
۵.۱ حالت‌های مختلف کوک
۵.۲ کوک شور
۵.۳ متعلقات شور
۵.۴ کوک همایون
۵.۵ کوک ماهور
۵.۶ کوک راست‌پنجگاه
تاریخچه

سه‌تار در گذشته سه سیم (تار) داشته و اکنون چهار سیم دارد که سیم سوم و چهارم آن نزدیک به هم قرار دارند و هم‌زمان نواخته می‌شوند و مجموعهٔ آن دو را معمولاً سیم «بم» می‌نامند. با گذشت زمان کسانی چون ابونصر فارابی، ابوعلی سینا، صفی الدین ارموی و از متأخران ابوالحسن خان صبا لزوم افزایش یک سیم دیگر به این ساز را درک کرده و سه‌تارهای امروزی دارای چهار سیم هستند (این سیم از نظر تاریخی سیم چهارم است ولی سیم سوم خوانده می‌شود). سیم سوم سه تار به سیم مشتاق معروف است و به روایتی از ابوالحسن صبا این سیم را نخستین بار درویشی به نام مشتاق علی شاه به این ساز افزوده است.
برخی از جمله عده‌ای از عرفا به آن «اوتار» نیز می‌گویند.
اجزا

ساز سه‌تار دارای دو قسمت کاسه و دسته است. در انتهای دسته پنجه قرار دارد که محل قرارگرفتن گوشی‌هاست.
مشخصات سه‌تار
سرپنجه یا جعبه گوشی
گوشی‌ها
پرده قبل از شیطانک
شیطانک
پرده‌های اصلی (چهارلایی)
پرده‌های فرعی (سه‌لایی)
دسته
کاسه
صفحه
خرک
سیم‌گیر
سیم‌ها
سیم‌ها
سه تار دارای چهار سیم به این شرح است:
سیم‌های سه‌تار
شماره جنس رنگ نام قطر
سیم یکم فولاد سفید «حاد»۲۰-۲۲ میکرون
سیم دومبرنز زرد «زیر»۲۲-۲۵ میکرون
سیم سوم فولاد سفید «مشتاق» یا «زنگ» ۲۰-۲۲ میکرون
سیم چهارم برنز زرد «بم» ۳۵-۴۰ میکرون
کاسه
کاسهٔ سه‌تار از نظر ساختاری مانند کاسهٔ عود یا تنبور بوده ولی کوچک‌تر از آنها و گلابی‌شکل است. درازای کاسه سه‌تار از ۲۶ تا۳۰ سانتی متر، پهنای آن به تناسب بین ۱۲ تا ۱۶ سانتی متر و ژرفایش نزدیک ۱۳ سانتی متر است و معمولاً از چوب توت یا گردو ساخته می‌شود. ساختار کاسه، هم می‌تواند یک تراش یک تکه از چوب باشد و هم از ترک‌های جداگانه و به هم چسبیده ساخته شده باشد.


بدنهٔ سه‌تار؛ شامل کاسه، صفحه و خرک (پل روی صفحه). در انتهای کاسه نیز سیم‌گیر قرار دارد.
صفحه
روی کاسهٔ سه‌تار با تخته‌ای نازک از چوب پوشیده شده است که به آن صفحه گفته می‌شود. صفحه دارای سوراخ‌هایی برای خروج صدا است و معمولا دست راست نوازنده روی آن قرار می‌گیرد اما در مواردی خاص برای افراد چپ دست، عکس این مورد صادق است.
دسته
درازای دسته ۴۰ تا ۴۸ سانتی متر و قسمتی که گوشی‌ها در آن تعبیه می‌شوند ۱۲ سانتی متر و پهنای دسته ۳ سانتی متر است. بعضی از سازندگان برای زیباتر شدن و همچنین برای افزایش عمر مفید ساز، از نوعی استخوان که معمولاً استخوان شتر است برای پوشاندن دسته استفاده می‌کنند.
خرک
خرک سه‌تار را می‌توان به‌راحتی جدا کرد.
خرک قطعه‌ایست متحرک که روی صفحه و به فاصلهٔ سه انگشت از انتهای کاسه قرار دارد. عرض خرک سه‌تار بین ۵ تا ۶ سانتی‌متر و ارتفاع آن کمتر از ۱ سانتی‌متر بوده و از جنس چوب ساخته می‌شود. سیم‌ها پس از عبور از شیارهای کم‌عمق روی خرک از طول دسته عبور کرده و توسط شیطانک به گوشی‌ها می‌رسند.
سیم‌گیر
سیم‌گیر در بخش پایانی کاسه ساز قرار دارد و برای نگهداری سیم‌ها استفاده می‌شود. در گذشته سیم‌گیر را بیشتر از جنس استخوان می‌ساختند، اما امروزه نوع چوبی آن معمول‌تر است.
شیطانک
شیطانک بین قسمت اصلی دسته و پنچهٔ ساز قرار می‌گیرد و جنس آن از استخوان و یا پلاستیک است. کاربرد شیطانک در هدایت و تقسیم‌بندی سیم‌ها در قسمت بالای دسته می‌باشد.
گوشی
سیم از یک طرف به سیم گیر در انتهای کاسه و از طرف دیگر به گوشی‌های کوک شونده در انتهای دسته ساز بسته می‌شوند. با چرخاندن گوشی‌ها می‌توان ساز را کوک کرد.
پرده
پرده‌ها نخ‌های باریکی از جنس رودهٔ حیوانات و یا ابریشم هستند که در عرض دستهٔ سه‌تار به صورت سه‌لایی و چهارلایی بسته می‌شوند و وظیفهٔ تقسیم‌بندی فواصل موسیقایی را برعهده دارند. تعداد پرده‌ها ۲۶ عدد است که که یکی از آن‌ها قبل از شیطانک بسته می‌شود و فاصلهٔ آن با شیطانک در صدای سه‌تار موثر است.
صدای ساز سه‌تار

سه تار دارای صدایی مخملین و ظریف بوده از آنجایی که که با کنار ناخن انگشت سبابه دست راست نواخته می‌شود، صدای ساز ارتباط مستقیمی با اعصاب و روان نوازنده پیدا می‌کند و از این رو سه تار را اغلب همدم اوقات تنهایی خوانده‌اند.
اغلب شنوندگان، ساز سه تار را دارای لحن و نوای غمگینی احساس می‌کنند، اما نوازندگان معاصر موسیقی ایرانی در تلاش برای توسعه موسیقی مدرن و نوی ایران، آثار زیبایی آفریده‌اند که با حال و هوایی که تا دو دهه پیش از این ساز تصور می‌شد کاملاً متفاوت است. البته می‌بایست اشاره کرد که در سه تار نوازی مدرن تجربه استفاده از مضراب سیمی تجربه‌ای موفق بوده و با ایجاد صدایی شفاف و کریستالی کمک شایانی به گسترش امکانات این ساز عجیب نموده است. اجرای تک سیم‌هایی خاص و همچنین افزایش قدرت اجرای دینامیک‌های مختلف نیز از مزایای استفاده از مضراب سیمی در نوازندگی است.
بستر صوتی

نیازمند گسترش
این مقاله نیازمند گسترش است. لطفاً اگر تخصص و توانایی گسترش این مقاله را دارید، آن را بهبود بخشید.
بستر صوتی سه‌تار از بم ترین نت آن (دو سوم = C3) آغاز شده و در نت «لا»ی بالای خط حامل پایان می‌یابد.


بستر صوتی سه‌تار در حالت کوک دو-سل-دو-دو و بدون پردهٔ ر بمل بعد از شیطانک
کوک

هر چهار سیم سه‌تار می‌توانند توسط گوشی‌هایی که در انتهای دسته تعبیه شده کوک شوند.
نت پایهٔ کوک سه‌تار و تار معمولاً نت دو برای سیم یکم است و بقیه سیم‌ها بر اساس سیم اول کوک می‌شوند. نت ِ دوی مورد استفاده در سه‌تار، در پیانو سی وسط (Middle C) است. نت دو در موسیقی ایرانی معمولاً نیم پرده پایین‌تر از نت دو در موسیقی کلاسیک، و برابر با سی بِمُل در دیاپازون است.[۱]
بعضی اوقات برای تمرین از پایه نت لا برای کوک سیم یکم استفاده می‌شود چرا که صدای ساز بم‌تر بوده و گوش نوازنده را آزار نمی‌دهد. دلیل دیگر برای استفاده از نت ِ لا شل‌تر بودن سیم‌هاست و در نتیجه آسیب کمتری به سیم رسیده و عمر مفید آن بالا می‌رود؛ در عین حال که انگشت‌گذاری و اجرای تکنیک‌هایی مانند مضراب ریز روی سیم شل آسان‌تر است.
معمولا برای هر دستگاه کوک خاصی در نظر گرفته می‌شود، اما بسته به دستگاه، احساس نوازنده و تم آهنگ مورد نظر می‌تواند متفاوت باشد. عوض شدن کوک ساز در هر دستگاه و آواز در موسیقی ایرانی منجر به عوض شدن حال و هوای آهنگ‌ها می‌شود اما می‌توان با استفاده از کوک ِ دستگاه‌ها و آوازهای مختلف، آهنگ‌های مربوط به دستگاه و یا آوازی دیگر را نواخت.
حالت‌های مختلف کوک
نامگذاری سیم‌ها برای کوک قراردادی است. به این معنی که لازم نیست کوک سیم همان نت دیاپازون باشد. برای مثال در حالتی که قرار باشد سیم اول روی نت دو کوک شود و سیم دوم روی نت سل، می‌توان هر دو را یک پرده پایین‌تر آورد و سیم اول را روی نت سی‌بمل و سیم دوم را روی نت فا کوک کرد. در موسیقی سنتی ایران می‌توان هر دستگاه را با کوک‌های مختلف اجرا کرد که در اینجا متداول‌ترین آنها معرفی می‌شود.
حالت‌های کلی کوک
حالت سیم و نوع صدا سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴
صدای ریز با سیم‌های سفت و کشیده دو سل دو دو
سیم‌ها دو نیم‌پرده بم‌تر کوک شوند سی‌بملفا سی‌بملسی‌بمل
سیم‌ها سه نیم‌پرده بم تر کوک شوند لا می لا لا
به علت پایین‌تر بودن نت دو در موسیقی سنتی ایرانی نسبت به موسیقی کلاسیک به میزان یک پرده، کوک ِ «سی بمل، فا، سی بمل، سی بمل» همان کوک ِ «دو، سل، دو، دو» شناخته می‌شود. در واقع، نامگذاری این کوک (که در اینجا کوک ماهور است) به عنوان «دو، سل، دو، دو» برای راحتی کار نوازندگان و هنرجویان است تا نسبت فاصله بین نت مورد استفاده در سیم یکم تا سیم دوم را که ۵ نیم پرده است، درک کنند.
کوک شور
دستگاه شور مادر دستگاه‌های موسیقی ایران است و تمامی دستگاه‌ها و آوازها (به جز دستگاه چهارگاه) از شور مشتق می‌شوند
کوک‌های متداول شور
سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴
شور سُل دو سل دو فا
شور ردو سل ر ر
شور دودو فا دو دو
شور لادو سل لا ر
متعلقات شور
آوازهای ابوعطا، بیات ترک، افشاری، دشتی، بیات کرد و بیات اصفهان با اینکه از متعلقات دستگاه شور هستند، اما هر یک دارای کوک ِ جداگانه‌ای هستند. (امروزه آواز بیات اصفهان از متعلقات دستگاه همایون خوانده می‌شود که در قدیم متعلق به شور بوده و ربع پرده با شور تفاوت دارد.)
آواز ابوعطا
کوک‌های متداول شور
سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴ توضیحات
ابوعطا دو دو سل دو فا مأخوذ از شور سل
ابوعطا سل دو سل ر ر مأخوذ از شور ر
ابوعطا فا دو فا دو دو مأخوذ از شور دو
ابوعطا ر دو سل لا ر مأخوذ از شور لا
آواز بیات ترک
کوک سه‌تار در آواز بیات ترک به روایت احمد عبادی نوازنده سه‌تار به این گونه است:
نام سیم اول سیم دومسیم سوم سیم چهارم
بیات‌ترک سی‌بمل دو فا سی‌بملسی‌بمل
راست‌کوک سی‌بمل دو سل سی‌بملفا
بیات‌ترک دو دو سل دو دو
بیات‌ترک می‌بمل دو فا می‌بملمی‌بمل
بیات‌ترک فا دو فا دو دو
آواز افشاری
سیم اول سیم دومسیم سوم سیم چهارم
دو سل دو دو
آواز دشتی
سیم اول سیم دومسیم سوم سیم چهارم
دو سل لا ر
کوک همایون
کوک مورد استفاده برای دستگاه همایون دقیقا مانند کوک ِ مورد استفاده در آواز ِ ابوعطاست. در نوازندگی آواز بیات اصفهان نیز از همین کوک برای سه‌تار استفاده می‌شود.
سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴
همایون می کرن دو سل ر ر
همایون ر کرندو سل دو دو
همایون لا کرندو سل لا کرنر
همایون لا کرن ۲ دو فا سل دو
همایون سل کرن دو فا سل کرن می بمل
کوک ماهور
کوک ِ سه‌تار در دستگاه ماهور به عنوان پایه شناخته می‌شود و در این کوک، سه‌تار دارای بیشترین وسعت صوتی خود است.
سیم‌های سه‌تار برای نوازندگی دستگاه ماهور به این صورت کوک می‌شوند:
سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴
ماهور ِ دو دو سل دو دو
... دو فا دو دو
... دو سل دو فا
کوک راست‌پنجگاه
سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴
راست‌پنجگاه فادو فا دو دو
راست‌پنجگاه دو دو سل دو دو
راست‌پنجگاه سل دو سل ر ر
تهران میدان تجریش ابتدای خیابان ولیعصر روبروی قنادی لادن طبقه بالای پیانو پل طبقه سوم
تلفن : 02122702823
02122754781
فکس : 02122704641
همراه : 09125096653
پست الکترونیک :
ghadiripeyman@ymail.com
amoozeshgahpeyman@gmail.com
www.peyman-music.com

اشتراک گذاری:
تصویر کاربر

نتایج جستجوی زمین

۱۳۹۶/۰۴/۳۰

کشاورزی Zeolite

زئولیت کشاورزی (Zeolite) مصرف زئولیت باعث جذب مواد ارزشمندی از قبیل نیتروژن، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و سایر عناصر در بخش ریشه می شود و در مواقع نیاز آن را در اختیار
zamin kavq استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۳۰

دام، طیور و آبزیان (Zeolite)

زئولیت دام، طیور و آبزیان (Zeolite) به دلیل اینکه زئولیت دارای موادی مانند پتاسیم، کلسیم، سدیم، آلومنیوم، منیزیم، سیلسیوم، فسفر، گوگرد، مس، آهن، منگنز، و غیره است،
zamin kavq استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۳۰

یـونجــه پی سی ال

یـونجــه پی سی ال شرکت تولیدی پی سی ال پس از اقدام به تولید انواع بستر برای گربه و حیوانات اگزوتیک در اولین اقدام خود برای تولید خوراک حیوانات کوچک خانگی یونجه جهت
zamin kavq استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۳۰

پرلیت حراتی

پرلیت و مزیت استفاده از آن در عایق حرارتی perlite فروش پرلیت (perlite ) پرلیت (perlite) یکی از مهمترین خواص پرلیت، هدایت حرارتی بسیار کم آن است که در کارهای
zamin kavq استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۳۰

آکواپونیک Vermiculite

استفاده از ورمیکولیت در روش آکواپونیک Vermiculite فروش ورمیکولیت(Vermiculite) این عکس تکنیک آکواپونیک را نشان می دهد. در این روش اکسیژن توسط گیاهی که ریشه اش بجای
zamin kavq استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۳۰

پلیمر Talc

تالک در ساخت پلیمر Talc فروش تالک(Talc) تالک در صنعت پلاستیک سازی به دلیل شکل، اندازه، مقاومت حرارتی و شکل پذیری تالک از آن به عنوان ماده پرکننده استفاده
zamin kavq استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۳۰

صنعت نفت perlite

پرلیت و صنعت نفت perlite فروش پرلیت (perlite ) پرلیت (perlite) ایزولاسیون مخازن و لوله های نفتی (عایق حرارتی، برودتی و صوتی) تأسیسات نیروگاهها، مجتمع های
zamin kavq استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۳۰

کاربرد باریم سولفات ( BaSo4 )

کاربرد باریم سولفات ( BaSo4 ) در صنعت باریت بعنوان یک پرکننده صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. باریت خرد شده به صورت شسته شده و یا شسته نشده توسط اسید سولفوریک به
zamin kavq استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۳۰

فروش پودر فلدسپات ها (فلدسپار)

خرید و فروش پودر فلدسپات ها (فلدسپار) Feldspar موارد مصرف فلدسپاتها فلدسپاتها مصارف صنعتی فراوانی دارند، ولی کاربرد صنعتی پلاژیوکلازها اندک است. از فلدسپات سدیک به
zamin kavq استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۳۰

کائولن در صنعت لاستیک

مصرف کائولن در صنعت لاستیک سازی kaolin فروش کائولن (kaolin) در صنعت لاستیک سازی کائولن را به عنوان ماده پرکننده به کار می برند. کائولن مقاومت در برابر سایش و صلبیت
zamin kavq استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۳۰

فروش کائولن (kaolin)

فروش کائولن (kaolin) مصرف کائولن در داروسازی داروسازی : کائولن در صنعت داروسازی با ترکیب سیلیکات آلومینیوم آبدار شناخته شده است. این کانی در تهیه داروهای ضداسهال
zamin kavq استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۳۰

کائولن در صنعت نسوز

مصرف کائولن در صنعت نسوز kaolin فروش کائولن (kaolin) کائولن کانی است که مصرف گسترده‌ای در صنایع نسوز دارد.این کانی حاوی 20 تا 9/35 درصد آلومینا بوده و همین امر
zamin kavq استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۳۰

انواع میکا

انواع میکاهای تولیدی mica فروش میکا (mica) میکا را به گروهی از مواد معدنی اطلاق می کنند که از خواص فیزیکی و شیمیایی مشابهی بهره مند هستند. این مواد از نوع سنگ‌های
zamin kavq استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۲۵

طرح توجیهی کارخانه

قبل از هر گونه سرمایه گذاری صنعتی با ما مشورت کنید ما شما را در طراحی, ساخت و بهربرداری بهینه طرحها و کارخانجات صنعتی یاری می کنیم. شرکت حامیان صنعت کیمیا با بهره¬گیری
مهدي آزرمي استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۲۴

قانون جذب و راز قبولی در کنکور

کتاب قانون جذب و راز قبولی در کنکور منتشر شد (برای اولین بار در ایران) ?? درصد تخفیف ویژه: بدون هزینه ارسال: ?? هزار تومان با هزینه ارسال: ?? هزار
سنجش امیرکبیر استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۲۲

سرعت گیر – سرعت گیرلاستیکی – SPEED HUMP

مدل SP-S101 لاستیک با کیفیت بالا طول 50 سانتیمتری – عرض 40 سانتیمتر و با ارتفاع 5 سانتیمتر قابل نصب در فضای پارکینگ کنترل سرعت در سراشیبی و رمپ های پارکینگ دارا
بابک عبدالهی استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۲۲

سرعت گیر – سرعت گیرلاستیکی – SPEED HUMP

مدل SP-S101 لاستیک با کیفیت بالا طول 50 سانتیمتری – عرض 40 سانتیمتر و با ارتفاع 5 سانتیمتر قابل نصب در فضای پارکینگ کنترل سرعت در سراشیبی و رمپ های پارکینگ دارا
بابک عبدالهی استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۱۹

فروش نرم افزار کامفار / comfar

کامفار comfar software (نرم افزار ارزیابی اقتصادی و مالی طرحهای توجیهی) Computer model for feasibility analysis and reporting فروش نسخه های انگلیسی و فارسی نرم
reza farvardin استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۱۷

لوازم حفاری ژئوتکنیک و معدن

فروش لوازم حفاری ژئوتکنیک و معدن از قبیل سرمته.راد.کیسنگ.کربارل و کلیه ملزومات
محمد همایون جلوانی استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۱۷

تولید وفروش گرانول و پودر لاستیک و تایر

تولید کننده کفپوش دانه لاستیکی صنایع آما کفپوش تولید کننده کفپوش دانه لاستیکی در ابعاد cm100×cm100 و cm50×cm50 وبه ضخامت 20 میلیمتر ،25 میلیمترو در رنگهای
mohsenikia استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۱۶

پوکه ساختمانی 09185200360

ساختمان خود را سبک بسازید استفاده از مواد و مصالح روز یک امر بدیهی و استاندارد در صنعت ساختمان می باشد. با توجه به زلزله خیز بودن ایران و قرار گیری آن بر روی کمربند
حمید گوران استان کردستان
۱۳۹۶/۰۴/۱۶

واتراستاپ

واتر استاپ نوارهای واتر استاپ به دو نوع PVC و بنتونیتی عرضه می شوند و برای آب بندی و جلوگیری از عبور آب از مقاطع درزهای انبساطی و اجرایی کاربرد دارد و کاملاً مطابق با
mic grouh استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۱۴

فروش ویژه دوربین های مدار بسته

آرامش،امنیت،نظارت قبل از خرید ازقیمت ها وکیفیت های ماهم اطلاع پیدا کرده وانتخاب بهتری داشته باشید. فنی مهندسی شایان عرضه کننده پیشرفته ترین سیستم های حفاظتی
بازرگانی شایان استان فارس
۱۳۹۶/۰۴/۱۰

آموزش سه تار

آموزش سه تار آموزش سه تار آموزش سه تار آموزشگاه موسیقی پیمان www.peyman-music.com سه‌تار از سازهای زهی و مضرابی موسیقی ایرانی است که آن را با ناخن انگشت اشارهٔ دست
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۰۸

جاروبرقثی هتلی، تجهیزات نظافتی هتلی

بازرگانی آذین کار جارو برقی as 6 با کاربردی آسان، پر قدرت، سهولت در جا به جایی و بدون آلودگی صوتی (کم صدا) برای نظافت محیط هایی مانند آزمایشگاه ها، فروشگاه ها، هتل ها،
محسن دشتبان استان خراسان رضوی