دسته بندی
استان و شهر

آموزش آواز

توجه:

این آگهی منقضی شده است و به همین دلیل اطلاعات تماس آگهی دهنده نمایش داده نمی‌شود.

هشدار پلیس: لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
آموزشگاه موسیقی پیمان
www.peyman-music.com
آموزش آواز
آموزش آواز
آموزش آواز
آواز ایجاد موسیقی به واسطه حنجره است که بخش موسیقی آوازی را در بر میگیرد.
نکته ی 1
بر شیوه تقلیدی گوشی یا سینه به سینه یی در فراگیری آواز نقدهایی شده که بی جا و بی استدلال هم نیست، اما به جاست به این مطلب اشاره شود که تقلید از حس و حال و ذائقه ی هنری و رنگ صدا و سبک خواندن و خصوصیات معلمین یا به عبارتی همانند سازی هنری با اشخاص می تواند جای تامل و ایراد باشد زیرا هر گلی باید رنگ و بو و شکل خود را بیابد و حفظ کند.
لذا وقتی موضوع محوری در امر آموزش آواز، تمرین تکنیک و افزایش قدرت خوانندگی –که در همه ی سبک ها یکسان است- به میان می آید، به ویژه که با نوت نگاری و تحلیل علمی در می آمیزد، وضع فرق می کند.
در واقع باید این دو، یعنی نغمه خوانی و تکنیک خواندن را از یکدیگر متمایز ساخت و هدف کتاب حاضر ارائه ی تمرین های تکنیکی جهت مستحکم ساختن زیربناهای خوانندگان است تا در هر سبکی که مایلند آواز بخوانند اما از اقتدار لازم برخوردار باشند و نهایتا در تعقیب و یافتن موجودیت هنری خویش برآیند که این از اراده و نگاهی خاص بر می آید.
به عبارتی در هر امری از جمله خوانندگی دو اصل کلی موجب توفیق قطعی است.
1- اعتقاد به حقیقت آن کار
2- تمرین زیاد و پی گیرش

نکته ی 2
در رشته ی آواز چندین علت و عامل نقش موثر دارند. مثلا وسعت صدادهی حنجره- رنگ یا زنگ و طنین صدای حنجره- نیروی بدنی و اندام های صوتی مناسب- احساس قوی و غنی داشتن و نیز لوازم دیگری که بعضاً اکتسابی و برخی خدادادی اند تا شخص با برخورداری از آنها به درجات بالایی از پیشرفت برسد.
ولی این ها دلیل بر عمومی نشدن خواندن نمی شود زیرا توفیق در این راه یا برخورداری از نعمت آواز امری نسبی است که با کار زیاد یا تلاش عاشقانه به میزان زیادی هر کاستی و احیاناً نواقص در موارد فوق جبران می گرددو نتیجه یی را که فرد انتظار دارد برآورده خواهد شد، کافی است اهل زحمت بوده و معنای نسبی بودن را درک نماییم و به همه جا و همه چیز تعمیم دهیم.
حتی اگر یک ترانه ی ساده و کوچک را بتوانی درست و زیبا بخوانی، برای خود یا برای یک دوست، یک معشوق چه بهتر به بزرگی همه ی مردم، این خوانندگی است و باید توانش را به دست آورد.
به این منظور لازم است تکنیک خواندن ، ناشی از شناخت اعضاء اندام های صوتی خود و به کار گیری درست و به موقع آن ها را افزایش داد.
در این راستا تشابهاتی بین نوازندگی و خوانندگی وجود دارد که می توان از آنها بهره جست و به قواعد یا محکماتی دست یافت، فقط باید حنجره و کلیه ی اندام های صوتی انسان را یک ساز طبیعی در نظر گرفت مانند هر ساز مصنوعی.
وقتی نواختن هر سازی در واقع شناخت قابلیت ها و دانش بهره بری صحیح و کامل از آن برای بیان احساس است، چرا همین تعریف و برداشت را در مورد خوانندگی نداشته باشیم و در مقام مقایسه از تجربیات گوناگونی که خارج از این حوزه به دست آمده استفاده نبریم.

نکته ی 3
اولین وجه تشابه را می توان در خصوص معرفی اعضاء جزء و کل یا مجموعه اندام های صوتی یعنی ساختار ساز انسان دانست، همان گونه که در متدهای آموزشی انواع سازها نخست در صدد معرفی ساز مربوطه برمی آیند تا هنرجو با قسمت های مختلف آن آشنایی یابد .
بخش های ساز انسان از پایین از به بالا و پایین می رود و عمل تنفس را در کنترل دارد- شش ها، که محصور در قفسه ی سنه اند و سینه برای پر شدن از هوا به طور اختیاری می باید جلو و بالا بیاید و هرگز افتاده و فرورفته نباشد و در رابطه با این گنجایش توصیه می شود معده هنگام خواندن پر از غذا نگردد تا حجم لازم برای تنفس در اختیار باشد –نای ، که مجاری ارتباطی هوا بین قفسه ی سینه و اندام های وسطی است- حنجر، که دارای قسمت های مختلف با جنس های متفاوت و نیز تارهای صوتی است و در مسیر جریان هوا قرار دارد و در عمل بازدم به منظور تولید صدا کاربری پیدا می کند، چه به صورت موسیقیایی با استفاده از همه ی تارهای صوتی اش و جه برای صحبت کردن و استفاده ی کمتر از کل قابلیتش که به این حالت گویشی از تولید صدا در موسیقی رسیتاتیف یا پارلاتی می گویند. اجزا و عضلات عقب دهان در مطقه ی گلو- زبان، که ایم مجموعه ی متصل به هم موسومند به نرم کام ها- فک ها، که بالایی ثابت و شکل دهنده ی حفره ی قوسی دهان و پایینی از طرفین بر محوری تعبیه شده و متحرک است تا بیان را میسر سازد. –دندان ها، که در فک ها نشسته اند و مجموعشان موسومند به سخت کام ها- لب های برین و زیرین که در حالت بیان و تلفظ و خروجی صدا نقش مهمی دارند- بینی، شامل سوراخ های باز و غضروف داخلی و پرههای بیرونی و ماهیچه های بالای آن که هر قسمت در خواندن موضوعات تکنیکی به خصوص در نفس گیری و رنگ صدا از اهمیتی برخوردارند. –جمجمه و عضلات متعدد صورت، مانند ماهیچه های زیر چشم و در ناحیه ی شقیقه ها و بالای لب ها و غیره که به مجموعشان میمیک یا ماسک صورت در منطقه ی بالای ساز انسان می گوییم و بر اداء نمودن حروف و نیز طنین و رزنانس و کلا بر کیفیت حالت آواز بسیار تاثیر گذارند.
تشابه ساختاری بین این اعضا با قسمت های مختلف سازها به وضوح مشاهده می شود . کاسه ی رزنانس- سیم ها –منافذ خروج صدا- لوله ها- کلیدها با طرز کارهایی که دارند وجوه مشترکی بین آنها محسوب می گردد که جای ورود به حوزه ی بحث و شرح و قیاش شان نیست.
این اندام ها شامل جزئیاتی اند که هریک کارایی خاص دارند و هر چه بیشتر و بهتر شناخته شوند یا در اثر تمرین های بهتر ورزیده شده و تحت کنترل و تسلط خواننده در آیند، بی شک کاربری مناسب و به جایی خواهند یافت.
این یعنی از کل قابلیت های ساز انسان استفاده کردن برای بیان همه ی حالات درونی و ابراز هرگونه احساسی که خواننده می توند داشته باشد.
به عبارتی کوچک ترین حرکت فیزیکی در این اندام ها موجب تغییر رنگ و طنین و رزنانس صدا واداء کلام و نحوه ی اجرا و کم و زیادی خروجی صدا و غیره خواهد شد. وقتی صدا را از ناحیه ی شم یا منطقه ی میانی یعنی گلو خارج سازید یا آن را به داخل جمجمه ببرید هریک کیفیتی یا کمیتی ویژه به آن می بخشد لذا در مواقع خاصی این امر رعایت می شود و یک خواننده یی که شیوه ی علمی و صحیح خواندن را پیش می گیرد باید به این امور و نحوه ی استفاده از اندام ها آگاهی داشته باشد تا ضمن بهره وری از این ساز هیچگاه به آن آسیب نرساند.
پس اولا باید از وجودشان غافل نبوده و بی استفاده نگذاشت و ثانیا بنا به اصل اعتدال، هنگام خواندن همگی را در شرایط معتدل یا حالت کاملا طبیعی و آزاد و مبنی بر آنچه آهنگ ها یا موضوع بیان موسیقایی طلب می کند به که رفت و از هر گونه فشار غیر طبیعی و عصبیتی پرهیز کرد تا عوارض و آسیب هایی پیشامد نکند.
طبعاً هر شیوه ی آموزشی و مکتب و سبکی که این قاعده یا نکات یاد شده را نادیده بگیرد نمی تواند سالم یا کامل تلقی گردد.

نکته ی 4
همچنان که در نوازندگی ابتدا با موضوع طرز قرار گرفتن پشت ساز یا در دست گرفتن آن مواجهیم، در خوانندگی نیز موصوع طریقه ی ایستادن یا نشستن حتی خوابیدن مطرح است که در صورت صحیح بودن، کمک می شود به درست خواندن.
در این خصوص باید گفت اگر پاها به اندازه ی طول شانه ها باز باشد و همه ی قسمت های بدن بر محور خطی عمود قرار گیرند و سر با زاویه ی 90 درجه روبرو سینه بر آمده واقع گردد، فرم مطلوبی است برای راحت خواندن.
فرم نشستن هم از این قاعده تبعیت می کند اگر چه بدن از ناحیه ی لگن زاویه ی 90 درجه پیدا خواهد کرد.حتی وضعیت خوابیدن نیز چنین است، با این فرق که محور خط افقی به خط عمودی مبدل می شود.
نکته 5
نواختن سازهه همیشه با تمرین های ساده و کند و راحت شروع می شود تا هنرجو بتواند هم وضعیت کلی اندام های خود را تحت کنترل قرار دهد و هم بر آنچه می نوازد تسلط و ادراک لازم داشته باشد.این امر زمینه و شرایط مساعدی را برای اجرای تمرین ها و قطعات سنگین و پیچیده تر فراهم می آورد.
در خوانندگی نیز مشابهت دارد ، هنرجئ برای گرم کردن صدا که به دیگر سخن ورزآوری و آماده سازی مجموعه اعضا صوتی است ، همچنین به منظور تحت نظارت درآوردن اوضاع اندام ها از باب فرم و نحوه عملکرد می باید در منطقه ی وسط وسعت صدا دهندگی با اجرای تمرین های ساده و آرام و کم نیرو کارش را آغاز نماید.
آن سان که نوازندگان سازهای بادی با تت های کشیده و در سازهای زهی با آرشه کشی و در سازهایی مانند پیانو با نواختن آهسته ی گام ها و در کوبه یی ها با ریز زدن تمرین های روزانه شروع می شود این آغازی منطقی و حکیمانه است
موضوع دیگری که بی ربط با مضمون فوق نیست آمادگی روحی خواننده در شروع تمرینات در هر مقطعی در هر مقطعی از کار است یعنی با نظر به دو اصل اعتقادی که بیشتر که بدان اشاره رفت خواننده می باید بر انجام تکالیف آموزشی خود احترام و قداستی قائل شود و در نتیجه بین آن و مشکلات فکری و روحی و دغدغه های احتمالی تفکیک به عمل آورد و هر یک را درجای خویش قراردهد و سعی کند تمرین نمودن و به خصوص اجرای برنامه ها و کنسرت ها را به دور از تاثیر هر گونه نگرانی و اضطراب و تحریکی انجام دهد و لذا این تسلط و کنترل و نظارت بخشی از قدرت هنری و توانمندی در حفظ خود از سوی هنرمند به شمار می رود
نکته 6
حفاظت و سالم تمامی اندام های صوتی تکلیف دیگری برای هر خواننده است آن گونه که یک نوازنده ی ویولنسل از ساز خود در شرایط مختلف آب و هوایی و مکانی به خوبی مراقبت می کند با پیش و پس از تمرین ها اقدامات نظافتی و ایمنی را به عمل میآورد یا یک پیانیست که مکلف است از دست و انگشتانش با دقت نگهداری نماید.
ازآنجا که حنجره در جمع اعضا صوتی حساس و ظریف تر است و همواره در مسیر عبور هوا و سرماست و در معرض آسیب بیشتری می باشد.می توان گفت حساسیت خوانندگان در حفظ و مراقبت از ساز خود بیش از سایرین است.
به هر حال توصیه می شود از سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی الکلی و سرد و تمرین نمودن در هوای سرد و از سرفه های شدید و خشن و از تمرین های سنگین قبل از گرم کردن صدا و یا از فشارهای زیاد عصبی و از جیغ کشیدن و انجام حرکات خارج از کنترل اکیدا پرهیز شود تا منجر به خون ریزی تارهای صوتی و صدمه دیدن اعضاء در سیستم دستگاه صوتی نگردد.
بدانیم که گاهی آواز نخواندن و حتی صحبت نکردن و سکوت نمودن مناسب ترین راه حل برای رفع مشکلی یا برای پیشرفت بیشتری می تواند به حساب آید، مهم رعایت اصل اعتدال از درک حقیقت آن است.
تهران میدان تجریش ابتدای خیابان ولیعصر روبروی قنادی لادن طبقه بالای پیانو پل طبقه سوم
تلفن : 02122702823
02122754781
فکس : 02122704641
همراه : 09125096653
پست الکترونیک :
ghadiripeyman@ymail.com
amoozeshgahpeyman@gmail.com
www.peyman-music.com

اشتراک گذاری:
تصویر کاربر

نتایج جستجوی موسیقی

۱۳۹۶/۰۴/۱۰

آموزش گیتارفلامنکو

آموزش گیتار کلاسیک 09125096653 آموزش گیتار کلاسیک 09125096653 آموزش گیتار کلاسیک 09125096653 آموزش گیتار کلاسیک 09125096653 ویولن ویلنسل دف تنبک طبلا درامز ساز دهنی آواز
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۱۰

آموزش سنتور

آموزش سنتور آموزش سنتور آموزش سنتور آموزش سنتورآموزشگاه موسیقی پیمان www.peyman-music.com سنتور یکی از سازهای موسیقی ایرانی است. فرهنگ دهخدا سنتور را اینگونه
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۰۱

فروش ادوات موسیقی

فروش ادوات موسیقی سازهای جهانی و ایرانی به صورت عمده ای و خرده ای با قیمت های کاملا مناسب . فروش به صورت نقد و اقساط . چکی و ... جهت اطلاع از محصولات موجود و لیست
رضا حسینی استان تهران
۱۳۹۶/۰۳/۱۳

پیام صوتی (پیامک صوتی) با دموی رایگان

از امکانات پنل پیام صوتی نیک طنین استفاده کنید: • امکان واگذاری شماره اختصاصی • پنل پیام صوتی نیک طنین دارای طراحی حرفه ای و کاربر پسند بوده و همواره در حال به
شرکت نیک طنین استان تهران
۱۳۹۶/۰۲/۳۱

با پیام صوتی متفاوت باشید

نظر به کاربردهای متعدد و گسترده پیام صوتی، این ابزار تقریبا در تمام مشاغل و اهداف مختلف جای خود را باز نموده است و بنا به موقعیت و شرایط می توان از آن استفاده بهینه
شرکت نیک طنین استان تهران
۱۳۹۶/۰۲/۲۰

صندلی ماساژور بن کر نسل جدید صندلی ماساژ

صندلی ماساژور بن کر نسل جدید صندلی های ماساژور صندلی ماساژ boncare انگلستان 09120228677 02188671937 www.boncare.ir فروش انواع صندلی ماساژ با متد و تکنولوژی جدید
boncare boncare استان تهران
۱۳۹۶/۰۲/۰۴

آشنایی با ساز سه تار

سازی است از خانواده آلات موسیقی رشته ای مقید. شکل ظاهری آن مانند تار است.با این تفاوت که شکم آن یک قسمتی گلابی شکل و کوچکتر است.سطح رویی کاسه سه تار چوبی است. بر روی
piccolo استان تهران
۱۳۹۶/۰۱/۱۴

اجرای مراسم عروسی و جشن با موسیقی سنتی

اجرای مراسم عروسی مذهبی وجشن با موسیقی سنتی مراسمات جشن.عروسی.مولودی.تولد.بزم.مهمانی.عقد.نامزدی.دف زنی سر سفر عقد.اجرا در محضر.. وکلیه مراسمات سنتی .عرفانی.مذهبی.هنری
افشین کشاورز استان تهران
۱۳۹۶/۰۱/۱۲

دستگاه ارتباطی مخصوص موتورسوران و رانندگان مسابقات

دستگاه ارتباطی مخصوص موتورسوران و رانندگان مسابقات - اینترکام قابل توجه موتورسواران و رانندگان مسابقات اتومبیلرانی: از این به بعد برای صحبت کردن با ترک نشین یا
م بهرامی استان خراسان رضوی
۱۳۹۶/۰۱/۰۷

تحصیل در دانشگاههای خصوصی در مالزی

گروه بین المللی مشاوره ای شریف (شرکت پویا اندیشان) بزرگترین ارائه دهنده خدمات تخصصی به ایرانیان در کشور مالزی: پیشنهاد ما تحصیل در معتبر ترین دانشگاه های مالزی است.
گروه بین المللی مشاوره ای شریف استان تهران
۱۳۹۵/۱۲/۳۰

برگزاری دوره های ویژه آواز پاپ و کلاسیک

برگزاری دوره های ویژه آواز پاپ و کلاسیک برگزاری دوره های ویژه آواز پاپ و کلاسیک آموزشگاه موسیقی پیمان دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۵/۱۲/۳۰

بیوگرافی استاد پیمان قدیری

آموزشگاه موسیقی پیمان دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیوگرافی استاد پیمان قدیری بیوگرافی استاد پیمان قدیری استاد پیمان قدیری در سال 1356
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۵/۱۲/۳۰

آموزش آواز

آموزشگاه موسیقی پیمان www.peyman-music.com آموزش آواز آموزش آواز آموزش آواز آواز ایجاد موسیقی به واسطه حنجره است که بخش موسیقی آوازی را در بر میگیرد. نکته ی 1 بر
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۵/۱۲/۳۰

آموزش دف/آموزشگاه موسیقی پیمان

آموزشگاه موسیقی پیمان www.peyman-music.com دفّ، یکی از سازهای کوبه‌ای در موسیقی ایرانی است که شامل حلقه‌ای چوبی است که پوست نازکی بر آن کشیده‌اند و با ضربه‌های انگشت
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۵/۱۲/۳۰

آموزش موسیقی کر

آموزش موسیقی کر آموزش موسیقی کر آموزش موسیقی کر آموزشگاه موسیقی پیمان www.peyman-music.com یک گروه کُرال یا گروه هم‌سرایان، گروهی موسیقیایی متشکل از خوانندگان است.
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۵/۱۲/۳۰

www.peyman-music.com

آموزشگاه موسیقی پیمان دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش گیتارفلامنکو آموزش گیتار پیک استار آموزش گیتار کلاسیک آموزش پیانو و
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۵/۱۲/۳۰

آموزش گیتار کلاسیک

آموزش گیتار کلاسیک آموزش گیتار کلاسیک آموزش گیتار کلاسیک آموزشگاه موسیقی پیمان اساتید آموزشگاه موسیقی پیمان و همینطور کادر مدیریت آن همگی ازدانش آموختگان رشته موسیقی
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۵/۱۲/۰۳

تدریس خصوصی تار ، سه تار ، گیتار و آهنگسازی

آموزش خصوصی تار ، سه تار بر اساس روش هنرستان موسیقی و ردیف سازی موسیقی ایرانی آموزش گیتار سبک های پاپ کلاسیک و فلامنکو آموزش آهنگسازی کلاسیک و نرم‌افزار های آهنگسازی
مسعود پورغريب استان تهران
۱۳۹۵/۱۱/۲۸

سایت برونسپاری و فریلنسری

استخدام متخصص در سراسر ایران در کلیه رشته ها کاریتو به عنوان یکی از بزرگترین و کامل‌ترین سایت‌های برون‌سپاری (پروژه ای و فریلنسر) جهت انجام پروژه‌ کارفرمایان در ایران
کاریتو استان تهران
۱۳۹۵/۱۱/۲۴

جعبه پذیرایی تبلیغاتی

امروزه ظروف چوبی به عنوان ظروف تزئینی در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند استفاده از ظروفی زیبا و چشم نواز بیش از گذشته در نظر همگان است.جنس جعبه چای ،جعبه تنقلات ،
محمدرضا فعدی استان تهران
۱۳۹۵/۱۰/۳۰

روکش چرم درب و دیوارکوب چرمی، ضد صدا (عایق صوتی)در

شرکت چرم فاطیما با مدیریت مهندس محمود فراهانی با بهره گیری از بهترین نوع چرم( مالزی ،ترک، چین و ایران) در 200 طرح و رنگ متنوع با هدف ایجاد آگوستیک و عایق صوتی سازگار
محمود فراهانی استان تهران
۱۳۹۵/۱۰/۳۰

درب ضد صوت (ضد صدا)، عایق صوتی درب و دیوار، آکوستیک

شرکت چرم فاطیما با مدیریت مهندس محمود فراهانی با بهره گیری از بهترین نوع چرم( مالزی ،ترک، چین و ایران) در 200 طرح و رنگ متنوع با هدف ایجاد آگوستیک و عایق صوتی سازگار
محمود فراهانی استان تهران
۱۳۹۵/۱۰/۲۱

آموزشگاه موسیقی آزاده

بزرگترین و بهترین مرکز آموزش سازهای موسیقی ایرانی و کلاسیک در شرق تهران ارائه دهنده دوره های مدرسه عالی رویال کانادا با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد
علی محمدی استان تهران
۱۳۹۵/۰۹/۲۵

تدریس پیانو.تئوری موسیقی و هارمونی. اهنگ سازی.سلفژ

تدریس خصوصی نوازندگی پیانو از مبتدی تا پیشرفته.تدریس تئوری موسیقی و هارمونی کلاسیک جز مدرن.آموزش آکادمیک اهنگ سازی و تنظیم ملودی.آموزش سلفژ و صدا سازی.ساز شناسی و اکورد
رضا صادقی تجریشی استان تهران
۱۳۹۵/۰۹/۱۵

آموزش سنتور در غرب تهران (آموزشگاه موسیقی کهکشان)

آموزش سنتور زیر نظراساتید برجسته موسیقی،تحصیلکرده رشته موسیقی،با سابقه ده سال آموزش و اجرای کنسرت های متعدد در داخل و خارج از کشور،همکاری با گروه های بزرگ موسیقی در
آموزشگاه موسيقي كهكشان استان تهران