دسته بندی
استان و شهر

آموزش سه تار

توجه:

این آگهی منقضی شده است و به همین دلیل اطلاعات تماس آگهی دهنده نمایش داده نمی‌شود.

هشدار پلیس: لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
آموزش سه تار
آموزش سه تار
آموزش سه تار
آموزشگاه موسیقی پیمان
www.peyman-music.com
سه‌تار از سازهای زهی و مضرابی موسیقی ایرانی است که آن را با ناخن انگشت اشارهٔ دست راست می‌نوازند. این ساز، دارای ۴ سیم از جنس فولاد و برنج است که به موازات دسته، از کاسه تا پنجه کشیده شده‌اند. سه‌تار دارای ۲۶ پردهٔ قابل حرکت از جنس روده‌ی حیوانات یا ابریشم است. صدای آن ظریف و تو دماغی و تا حدودی غمگین است و وسعت صوتی آن نزدیک به ۳ اکتاو است.
سه‌تار پیشتر هم‌خانواده با سازهایی چون دوتار و تنبور بوده است و امروزه به تار بسیار نزدیک‌تر است. در موسیقی دستگاهی ایران استفاده از سه‌تار بسیار رواج دارد؛ گرچه بیشتر برای تک‌نوازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ساز برای هر دستگاه کوک ویژه‌ای دارد ولی فاصلهٔ چهارم یا پنجم پایین رونده معمولا بین سیم‌های اول و دوم ثابت است.
نوازندگان سه‌تار برای اجرای آن، در حالت نشسته روی زمین یا صندلی، کاسهٔ ساز را به صورت مورب و با زاویهٔ ۴۵ درجه روی ران راست قرار داده و با سر انگشتان دست چپ روی پرده‌ها (دستان‌ها) ی روی دستهٔ سه‌تار حرکت می‌کنند و با انگشت اشارهٔ دست راست خود به سیم‌ها ضربه می‌رنند. معمولا برای نوازندگی فقط انگشتان اشاره، میانی، حلقه و در بعضی موارد انگشت کوچک دست چپ استفاده می‌شوند اما در آثار استادان، استفاده از انگشت شست برای پرده‌گیری روی سیم بم نیز کاربرد دارد.
در حین نوازندگی سه‌تار، می‌توان با زخمه‌زدن نزدیک به خرک، صدا را کمی زبر و خشن کرد؛ و با انجام این کار نزدیک به گلوی ساز، صدایی نرم و ملایم و اصطلاحاً پخته‌تر تولید می‌شود.
محتویات
۱ تاریخچه
۲ اجزا
۳ صدا
۴ بستر صوتی
۵ کوک
۵.۱ حالت‌های مختلف کوک
۵.۲ کوک شور
۵.۳ متعلقات شور
۵.۴ کوک همایون
۵.۵ کوک ماهور
۵.۶ کوک راست‌پنجگاه
تاریخچه

سه‌تار در گذشته سه سیم (تار) داشته و اکنون چهار سیم دارد که سیم سوم و چهارم آن نزدیک به هم قرار دارند و هم‌زمان نواخته می‌شوند و مجموعهٔ آن دو را معمولاً سیم «بم» می‌نامند. با گذشت زمان کسانی چون ابونصر فارابی، ابوعلی سینا، صفی الدین ارموی و از متأخران ابوالحسن خان صبا لزوم افزایش یک سیم دیگر به این ساز را درک کرده و سه‌تارهای امروزی دارای چهار سیم هستند (این سیم از نظر تاریخی سیم چهارم است ولی سیم سوم خوانده می‌شود). سیم سوم سه تار به سیم مشتاق معروف است و به روایتی از ابوالحسن صبا این سیم را نخستین بار درویشی به نام مشتاق علی شاه به این ساز افزوده است.
برخی از جمله عده‌ای از عرفا به آن «اوتار» نیز می‌گویند.
اجزا

ساز سه‌تار دارای دو قسمت کاسه و دسته است. در انتهای دسته پنجه قرار دارد که محل قرارگرفتن گوشی‌هاست.
مشخصات سه‌تار
سرپنجه یا جعبه گوشی
گوشی‌ها
پرده قبل از شیطانک
شیطانک
پرده‌های اصلی (چهارلایی)
پرده‌های فرعی (سه‌لایی)
دسته
کاسه
صفحه
خرک
سیم‌گیر
سیم‌ها
سیم‌ها
سه تار دارای چهار سیم به این شرح است:
سیم‌های سه‌تار
شماره جنس رنگ نام قطر
سیم یکم فولاد سفید «حاد»۲۰-۲۲ میکرون
سیم دومبرنز زرد «زیر»۲۲-۲۵ میکرون
سیم سوم فولاد سفید «مشتاق» یا «زنگ» ۲۰-۲۲ میکرون
سیم چهارم برنز زرد «بم» ۳۵-۴۰ میکرون
کاسه
کاسهٔ سه‌تار از نظر ساختاری مانند کاسهٔ عود یا تنبور بوده ولی کوچک‌تر از آنها و گلابی‌شکل است. درازای کاسه سه‌تار از ۲۶ تا۳۰ سانتی متر، پهنای آن به تناسب بین ۱۲ تا ۱۶ سانتی متر و ژرفایش نزدیک ۱۳ سانتی متر است و معمولاً از چوب توت یا گردو ساخته می‌شود. ساختار کاسه، هم می‌تواند یک تراش یک تکه از چوب باشد و هم از ترک‌های جداگانه و به هم چسبیده ساخته شده باشد.


بدنهٔ سه‌تار؛ شامل کاسه، صفحه و خرک (پل روی صفحه). در انتهای کاسه نیز سیم‌گیر قرار دارد.
صفحه
روی کاسهٔ سه‌تار با تخته‌ای نازک از چوب پوشیده شده است که به آن صفحه گفته می‌شود. صفحه دارای سوراخ‌هایی برای خروج صدا است و معمولا دست راست نوازنده روی آن قرار می‌گیرد اما در مواردی خاص برای افراد چپ دست، عکس این مورد صادق است.
دسته
درازای دسته ۴۰ تا ۴۸ سانتی متر و قسمتی که گوشی‌ها در آن تعبیه می‌شوند ۱۲ سانتی متر و پهنای دسته ۳ سانتی متر است. بعضی از سازندگان برای زیباتر شدن و همچنین برای افزایش عمر مفید ساز، از نوعی استخوان که معمولاً استخوان شتر است برای پوشاندن دسته استفاده می‌کنند.
خرک
خرک سه‌تار را می‌توان به‌راحتی جدا کرد.
خرک قطعه‌ایست متحرک که روی صفحه و به فاصلهٔ سه انگشت از انتهای کاسه قرار دارد. عرض خرک سه‌تار بین ۵ تا ۶ سانتی‌متر و ارتفاع آن کمتر از ۱ سانتی‌متر بوده و از جنس چوب ساخته می‌شود. سیم‌ها پس از عبور از شیارهای کم‌عمق روی خرک از طول دسته عبور کرده و توسط شیطانک به گوشی‌ها می‌رسند.
سیم‌گیر
سیم‌گیر در بخش پایانی کاسه ساز قرار دارد و برای نگهداری سیم‌ها استفاده می‌شود. در گذشته سیم‌گیر را بیشتر از جنس استخوان می‌ساختند، اما امروزه نوع چوبی آن معمول‌تر است.
شیطانک
شیطانک بین قسمت اصلی دسته و پنچهٔ ساز قرار می‌گیرد و جنس آن از استخوان و یا پلاستیک است. کاربرد شیطانک در هدایت و تقسیم‌بندی سیم‌ها در قسمت بالای دسته می‌باشد.
گوشی
سیم از یک طرف به سیم گیر در انتهای کاسه و از طرف دیگر به گوشی‌های کوک شونده در انتهای دسته ساز بسته می‌شوند. با چرخاندن گوشی‌ها می‌توان ساز را کوک کرد.
پرده
پرده‌ها نخ‌های باریکی از جنس رودهٔ حیوانات و یا ابریشم هستند که در عرض دستهٔ سه‌تار به صورت سه‌لایی و چهارلایی بسته می‌شوند و وظیفهٔ تقسیم‌بندی فواصل موسیقایی را برعهده دارند. تعداد پرده‌ها ۲۶ عدد است که که یکی از آن‌ها قبل از شیطانک بسته می‌شود و فاصلهٔ آن با شیطانک در صدای سه‌تار موثر است.
صدای ساز سه‌تار

سه تار دارای صدایی مخملین و ظریف بوده از آنجایی که که با کنار ناخن انگشت سبابه دست راست نواخته می‌شود، صدای ساز ارتباط مستقیمی با اعصاب و روان نوازنده پیدا می‌کند و از این رو سه تار را اغلب همدم اوقات تنهایی خوانده‌اند.
اغلب شنوندگان، ساز سه تار را دارای لحن و نوای غمگینی احساس می‌کنند، اما نوازندگان معاصر موسیقی ایرانی در تلاش برای توسعه موسیقی مدرن و نوی ایران، آثار زیبایی آفریده‌اند که با حال و هوایی که تا دو دهه پیش از این ساز تصور می‌شد کاملاً متفاوت است. البته می‌بایست اشاره کرد که در سه تار نوازی مدرن تجربه استفاده از مضراب سیمی تجربه‌ای موفق بوده و با ایجاد صدایی شفاف و کریستالی کمک شایانی به گسترش امکانات این ساز عجیب نموده است. اجرای تک سیم‌هایی خاص و همچنین افزایش قدرت اجرای دینامیک‌های مختلف نیز از مزایای استفاده از مضراب سیمی در نوازندگی است.
بستر صوتی

نیازمند گسترش
این مقاله نیازمند گسترش است. لطفاً اگر تخصص و توانایی گسترش این مقاله را دارید، آن را بهبود بخشید.
بستر صوتی سه‌تار از بم ترین نت آن (دو سوم = C3) آغاز شده و در نت «لا»ی بالای خط حامل پایان می‌یابد.


بستر صوتی سه‌تار در حالت کوک دو-سل-دو-دو و بدون پردهٔ ر بمل بعد از شیطانک
کوک

هر چهار سیم سه‌تار می‌توانند توسط گوشی‌هایی که در انتهای دسته تعبیه شده کوک شوند.
نت پایهٔ کوک سه‌تار و تار معمولاً نت دو برای سیم یکم است و بقیه سیم‌ها بر اساس سیم اول کوک می‌شوند. نت ِ دوی مورد استفاده در سه‌تار، در پیانو سی وسط (Middle C) است. نت دو در موسیقی ایرانی معمولاً نیم پرده پایین‌تر از نت دو در موسیقی کلاسیک، و برابر با سی بِمُل در دیاپازون است.[۱]
بعضی اوقات برای تمرین از پایه نت لا برای کوک سیم یکم استفاده می‌شود چرا که صدای ساز بم‌تر بوده و گوش نوازنده را آزار نمی‌دهد. دلیل دیگر برای استفاده از نت ِ لا شل‌تر بودن سیم‌هاست و در نتیجه آسیب کمتری به سیم رسیده و عمر مفید آن بالا می‌رود؛ در عین حال که انگشت‌گذاری و اجرای تکنیک‌هایی مانند مضراب ریز روی سیم شل آسان‌تر است.
معمولا برای هر دستگاه کوک خاصی در نظر گرفته می‌شود، اما بسته به دستگاه، احساس نوازنده و تم آهنگ مورد نظر می‌تواند متفاوت باشد. عوض شدن کوک ساز در هر دستگاه و آواز در موسیقی ایرانی منجر به عوض شدن حال و هوای آهنگ‌ها می‌شود اما می‌توان با استفاده از کوک ِ دستگاه‌ها و آوازهای مختلف، آهنگ‌های مربوط به دستگاه و یا آوازی دیگر را نواخت.
حالت‌های مختلف کوک
نامگذاری سیم‌ها برای کوک قراردادی است. به این معنی که لازم نیست کوک سیم همان نت دیاپازون باشد. برای مثال در حالتی که قرار باشد سیم اول روی نت دو کوک شود و سیم دوم روی نت سل، می‌توان هر دو را یک پرده پایین‌تر آورد و سیم اول را روی نت سی‌بمل و سیم دوم را روی نت فا کوک کرد. در موسیقی سنتی ایران می‌توان هر دستگاه را با کوک‌های مختلف اجرا کرد که در اینجا متداول‌ترین آنها معرفی می‌شود.
حالت‌های کلی کوک
حالت سیم و نوع صدا سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴
صدای ریز با سیم‌های سفت و کشیده دو سل دو دو
سیم‌ها دو نیم‌پرده بم‌تر کوک شوند سی‌بملفا سی‌بملسی‌بمل
سیم‌ها سه نیم‌پرده بم تر کوک شوند لا می لا لا
به علت پایین‌تر بودن نت دو در موسیقی سنتی ایرانی نسبت به موسیقی کلاسیک به میزان یک پرده، کوک ِ «سی بمل، فا، سی بمل، سی بمل» همان کوک ِ «دو، سل، دو، دو» شناخته می‌شود. در واقع، نامگذاری این کوک (که در اینجا کوک ماهور است) به عنوان «دو، سل، دو، دو» برای راحتی کار نوازندگان و هنرجویان است تا نسبت فاصله بین نت مورد استفاده در سیم یکم تا سیم دوم را که ۵ نیم پرده است، درک کنند.
کوک شور
دستگاه شور مادر دستگاه‌های موسیقی ایران است و تمامی دستگاه‌ها و آوازها (به جز دستگاه چهارگاه) از شور مشتق می‌شوند
کوک‌های متداول شور
سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴
شور سُل دو سل دو فا
شور ردو سل ر ر
شور دودو فا دو دو
شور لادو سل لا ر
متعلقات شور
آوازهای ابوعطا، بیات ترک، افشاری، دشتی، بیات کرد و بیات اصفهان با اینکه از متعلقات دستگاه شور هستند، اما هر یک دارای کوک ِ جداگانه‌ای هستند. (امروزه آواز بیات اصفهان از متعلقات دستگاه همایون خوانده می‌شود که در قدیم متعلق به شور بوده و ربع پرده با شور تفاوت دارد.)
آواز ابوعطا
کوک‌های متداول شور
سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴ توضیحات
ابوعطا دو دو سل دو فا مأخوذ از شور سل
ابوعطا سل دو سل ر ر مأخوذ از شور ر
ابوعطا فا دو فا دو دو مأخوذ از شور دو
ابوعطا ر دو سل لا ر مأخوذ از شور لا
آواز بیات ترک
کوک سه‌تار در آواز بیات ترک به روایت احمد عبادی نوازنده سه‌تار به این گونه است:
نام سیم اول سیم دومسیم سوم سیم چهارم
بیات‌ترک سی‌بمل دو فا سی‌بملسی‌بمل
راست‌کوک سی‌بمل دو سل سی‌بملفا
بیات‌ترک دو دو سل دو دو
بیات‌ترک می‌بمل دو فا می‌بملمی‌بمل
بیات‌ترک فا دو فا دو دو
آواز افشاری
سیم اول سیم دومسیم سوم سیم چهارم
دو سل دو دو
آواز دشتی
سیم اول سیم دومسیم سوم سیم چهارم
دو سل لا ر
کوک همایون
کوک مورد استفاده برای دستگاه همایون دقیقا مانند کوک ِ مورد استفاده در آواز ِ ابوعطاست. در نوازندگی آواز بیات اصفهان نیز از همین کوک برای سه‌تار استفاده می‌شود.
سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴
همایون می کرن دو سل ر ر
همایون ر کرندو سل دو دو
همایون لا کرندو سل لا کرنر
همایون لا کرن ۲ دو فا سل دو
همایون سل کرن دو فا سل کرن می بمل
کوک ماهور
کوک ِ سه‌تار در دستگاه ماهور به عنوان پایه شناخته می‌شود و در این کوک، سه‌تار دارای بیشترین وسعت صوتی خود است.
سیم‌های سه‌تار برای نوازندگی دستگاه ماهور به این صورت کوک می‌شوند:
سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴
ماهور ِ دو دو سل دو دو
... دو فا دو دو
... دو سل دو فا
کوک راست‌پنجگاه
سیم ۱ سیم ۲ سیم ۳ سیم ۴
راست‌پنجگاه فادو فا دو دو
راست‌پنجگاه دو دو سل دو دو
راست‌پنجگاه سل دو سل ر ر
تهران میدان تجریش ابتدای خیابان ولیعصر روبروی قنادی لادن طبقه بالای پیانو پل طبقه سوم
تلفن : 02122702823
02122754781
فکس : 02122704641
همراه : 09125096653
پست الکترونیک :
ghadiripeyman@ymail.com
amoozeshgahpeyman@gmail.com
www.peyman-music.com

اشتراک گذاری:
تصویر کاربر

نتایج جستجوی تنبور

special
۱۳۹۳/۰۱/۲۲

آموزش انواع ساز

قطعات موسیقی در ساز نی ،ارگ ،آهنگ سازی ،فلوت ،تار ،ساز نی ، تمبک ،سه تار ،ساز دهنی ،گیتار کلاسیک ، کیبورد ،گیتار ،دف دایره ،تنبور ،ویولن ،نی
امین میرا استان تهران
special
۱۳۹۲/۰۸/۲۱

خرید پستی

تصویری و گام به گام آموزش تنبور -تصویری و گام به گام آموزش ویولن-تصویری و گام به گام پکیج ویژه آموزشی نی آموزش تصویری سه تار آموزش تمبک - تصویر و گام به
amin mira استان تهران
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

آموزشگاه موسیقی آوایش

ترمبون, تار, سه تار, نی , تنبور و سایدرام(طبل ریز) ◀️آموزش تخصصی ترومپت و سایدرام زیر نظر استاد عباس دلیری آدرس : تهرانپارس, فلکه سوم, خیابان 196 شرقی, نرسیده به
لیلا نجفی استان تهران
۱۳۹۸/۱۲/۰۲

آموزشگاه موسیقی (مؤسسه فرهنگی هنری نی نوا)

زنگی 36-آموزش قرنی 37-آموزش تنبور 38-آموزش دیوان 39- آموزش ویلون کلاسیک 40-آموزش ویلون آلتو 41- آموزش ویلون سل 42- آموزش کنترباس 43-آموزش سلفژ 44-دیکته موسیقی 45-آواز
سیدحسین میری استان تهران
۱۳۹۸/۱۲/۰۲

آموزشگاه موسیقی محدوده ونک-گاندی(نی نوا)

زنگی 36-آموزش قرنی 37-آموزش تنبور 38-آموزش دیوان 39- آموزش ویلون کلاسیک 40-آموزش ویلون آلتو 41- آموزش ویلون سل 42- آموزش کنترباس 43-آموزش سلفژ 44-دیکته موسیقی 45-آواز
سیدحسین میری استان تهران
۱۳۹۸/۱۲/۰۲

آموزشگاه موسیقی محدوده اقدسیه-پاسداران(نی نوا)

زنگی 36-آموزش قرنی 37-آموزش تنبور 38-آموزش دیوان 39- آموزش ویلون کلاسیک 40-آموزش ویلون آلتو 41- آموزش ویلون سل 42- آموزش کنترباس 43-آموزش سلفژ 44-دیکته موسیقی 45-آواز
سیدحسین میری استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۱۰

آموزش سه تار

با سازهایی چون دوتار و تنبور بوده است و امروزه به تار بسیار نزدیک‌تر است. در موسیقی دستگاهی ایران استفاده از سه‌تار بسیار رواج دارد؛ گرچه بیشتر برای تک‌نوازی مورد
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۵/۱۰/۲۱

آموزشگاه موسیقی آزاده

ایرانی تار، سه تار، سنتور، تنبور، تنبک ، دف ، ادو و ... - آموزش سازهای جهانی پیانو، ویلن، هارپ، گیتار(کلاسیک، پاپ، فلامنکو، بیس، الکتریک)، کیبورد، درامز، کاخن،
علی محمدی استان تهران
۱۳۹۴/۰۴/۲۱

آموزشگاه موسیقی تـرکاشـوند

دارای مجوز رسمی وزارت ارشاد آموزش آواز و انواع سازهای سنّتی، پاپ و کلاسیک آموزش تخصصی کودک ساخت
علیرضا امیرحسینی استان تهران
۱۳۹۳/۱۱/۲۰

فروش دستگاه چله پیچی Devsan ترکیه

سیستم سرو موتور و سرو درایو -تنبور با شیب ثابت ( طول تنبور 240 سانتی متر) -سیستم بالا و پایین گذاشتن بیم چله توسط موتور گیربکس و جک های پنوماتیک -سیستم های ترمز به صورت
تارینه استان تهران
۱۳۹۰/۰۱/۰۲

موسیقی هزاران

تدریس خصوصی سازهای تار-سه تار-تنبور-دف-تنبک توسط مدرسین خانم و
موسیقی هزاران استان تهران
۱۳۸۹/۱۱/۱۶

آموزش تنبور مقامی عرفانی

ساخت تنبور اصیل و یک تکه کسب مقام اول در شانزدهمین جشنواره موسیقی فجر برای ساخت تنبور ساخت و تعمیر تار و سه تار و
حمید عیسایی استان تهران
۱۳۸۹/۰۵/۲۳

اموزش حرفه ای موسیقی

کمترین مدت . اموزش گیتار.تنبور.سنتور.سه تار.دف.تنبک.درام و ... زیر نظر مشاور هنری:بهنام سرخوش (عضو انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران FIM
بهنام سرخوش استان تهران
۱۳۸۹/۱۲/۲۷

موزیک دلشاد

و ...) و دف(دف حبیبی) و تنبور و تنبک و تمپو و عود(بربط) و نی ... با ضمانت و وسایل جانبی همچنین فروش انواع ارگ و فروش گیتار یاماها (yamaha c70 c40 ) اصل اندونزی و aria
دلشاد استان تهران
۱۳۸۹/۰۸/۱۸

فروش آن لاین www.tarkaman.com

ویولن ,تار , سه تار ، تنبور ، عود های حرفه ای و نیمه حرفه ای ,دایره , ساز دهنی , دف و ....سی دی های صوتی و تصویری و آموزشی -کتب تخصصی آموزشی(عمده خرده) فروش انواع
چنگیز معماران-امیر حداد استان آذربایجان شرقی
۱۳۸۹/۱۲/۰۳

آموزشگاه موسیقی هور و ماهور در کرج

سنتی : تار ، سه تار ، تنبور ، کمانچه ، ویولن ایرانی ، سنتور ، نی ، دف ، تمبک آموزش سازهای غربی : پیانو ، ویولن کلاسیک ، گیتار ، گیتار الکتریک ، کیبورد ، ساز
موسسه هنری هور و ماهور استان البرز
۱۳۹۰/۰۱/۰۵

فروش سازهای سنتی

فروش ویژه : تنبور ؛ تار ، سه‌تار ، دیوان ، باقلما ،
جواد عزیزی استان تهران
۱۳۸۹/۰۸/۲۵

آموزشگاه موسیقی آوا

خلج(دف) ، رضا ابراهیم زاده(تنبور) ، بصیر خاموشی(ویولنسل) ، سینا خیرآبادی(پیانو) ، بهداد نوروزی(پیانو- کیبورد) ، ژینوس یگان(آواز کلاسیک و صداسازی) ، دامون جلال
افشین جلیلی ضیائیان استان البرز
۱۳۸۹/۱۲/۲۹

آموزش موسیقی هزاران

و کلاسیک : تار ، سه تار ، تنبور ، سنتور ، کمانچه ، ویلن دف ، تنبک ،
ehsan bolboli استان تهران
۱۳۸۹/۱۲/۱۰

آموزشگاه موسیقی سرود مهر

مقامی ( دوتار خراسان ، تنبور ، دیوان ، قیچک ، سرنا و ...) کلیه سازهای کلاسیک ، پاپ (پیانو ، ارگ ، گیتار ، ساز دهنی ، فلوت ، کلارینت ، ابوا ، ویولن ، ویولنسل ،
آموزشگاه موسیقی سرود مهر استان تهران
۱۳۸۹/۱۲/۰۲

ثبت نام در کنسرواتواری موسیقی و معماری

: (دف. تنبک. دایره. تنبورین. تیمپو. دهل. پرکاشن. درام. تونبا. جاز. گیتار. تار. سه تار. تنبور. عود. بربط. دیوان. پیانو. ارگ. آکاردئون. سنتی سایزر. ویلن.
روابط عمومی کنسرواتوار و مو استان تهران
۱۳۸۹/۱۱/۲۸

آموزش موسیقی هزاران

تار تنبور سنتور ویلن کمانچه دف کوزه تنبک گیتار ______________ برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره های زیر تماس
بلبلی استان تهران
۱۳۸۹/۰۸/۱۹

تدریس سازهای سنتی

تدریس سازهای سنتی: تنبور ، تار ، سه تار ، دیوان (باقلما) ، دف توسط استاد جواد عزیزی ، سرپرست گروه عرفانی مهرورزان تدریس خصوصی و تدریس
جواد عزیزی استان تهران
۱۳۸۹/۰۷/۱۵

گیتار ، تار ، سه تار ، تنبور و تنبک

شرکت دالاهو اولین و تها تولید کننده انبوه سازهای ایرانی و کلاسیک در سطح کشور می باشد . هم اکنون کلیه سازهای ما را می توانید از فروشگاههای ادوات موسیقی( میدان بهارستان)
علیرضا دوامی استان تهران
۱۳۸۹/۰۵/۲۴

تدریس تنبور

تدریس تنبور (ساز تخصصی) سنتی - مقامی قیمت: جلسه ای 10000 تومان شماره های
رافتی استان تهران